Houthandel Lagae

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
Hallo,

ik lees op de site van deze houthandel dat ze een ruim gamma aan houtsoorten hebben, en dat ze ook particulieren bedienen. Mijn vraag is nu of je daar door hun voorraad kan zoeken tot je vind wat je nodig hebt. Of moet je daar aankomen met een lijst van wat/hoeveel je nodig hebt en wordt dat dan klaargemaakt voor je?

http://www.lagae.be/Site/nl-be/Page/1/default.aspx

Groeten, Christof.
 

tuoh

Oud hout
Elke woensdag is er bij de firma een actie " speciaal hout op woensdag" dan kunnen particulieren kiezen en keuren uit de uitgestalde houtsoorten, deze dag is in het leven geroepen om tegemoet te komen aan de hobbyisten die zeldzame houtsoorten zoeken in kleine hoeveelheden.
( houtsnijders, houtdraaiers, muziekinstrumentenbouwers,etc )

Er is die dag ook telkens iemand van de firma beschikbaar om op alle vragen te antwoorden.


Mvg,

André
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Als particulier ga ik op gelijk welke dag,je moet je eerst aanmelden en dan heb je best wel een lijstje klaar. Je kan best wel even bellen of ze het hout in voorraad hebben anders kan het een teleurstelling worden.
 

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
Bedankt voor jullie antwoorden, ga er eens langsgaan op een woensdag en dan zie ik het wel. Hoe zit het ivm prijzen, staan die per stuk hout erop geschreven (lijkt me onwaarschijnlijk) ofzo? Of blijft het spannend tot je afrekent aan de kassa?
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Ik vraag gewoon hoeveel het kost per kuub aan het onthaal, anders koop je totaal blind, dus je moet wel een beetje prijzen kennen voor je weet of iets goedkoop is of niet , om een richtlijn te geven :

Robinia en kastanje heb ik reeds gekocht rond 1000 euro de kuub.
Voor eik zit je al snel aan 2000 euro /m3
Noten en kers daar spreken we maar niet over....

Dit zijn richtprijzen , die kunnen afhangen van kwaliteit,handelaar...
Zo heb ik bij een andere handelaar een hele mooie bool olijf essen gekocht voor 600 euro/m³ , weet nog steeds niet waarom die zo goedkoop was.

Als je een mooie plank in het midden van een bool wilt zul je ook de planken daarboven moeten kopen , je kan dus een deel van een bool kopen maar je kan de bool nooit verdelen. Je koopt dus steeds van boven of onder naar het midden toe.

Als je niet over de grote middelen beschikt qua vervoer is het ook handig om te vragen vanaf welk bedrag ze aan huis leveren. Bij sommigen is dat vanaf 500 bij andere 1000.

Ik ben ooit - deze zomer :) - met een booltje kastanje op mijn dakdragers naar huis gereden, bij de laatste vluchheuvel hoorde ik een vreemde klop......thuisgekomen bleek dat de bool los op mijn dak lag, de dakdragers waren uit hun steunen gerukt...nu heb ik een mooie aanhangwagen maar dat blijft klein bier voor lange en zware planken, voortaan laat ik de bomen tot mij komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.