aandrijfing hm2 scheppach

maiky

Nieuw lid
31 jan 2010
6
0
hallo

ik heb onlangs een scheppach hm2 gekocht.
nu blijkt dus dat de aandrijfriem van de rollers in de vandikte bank geknapt is.
deze heb ik besteld maar nu is mijn vraag: er steekt een klein stukje as van de beitel naarbuiten daar moet deze riem op maar moet daar nog iets van poelie zitten ofzo? het leek me nogal onwaarschijnlijk dat dat niet hoeft, bij mij zit er dus ook niks op..

graag zo snel mogelijk antwoord..!


mvg

Michael Kossen
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Idd daar zit geen poelie op.
Je kunt wel een nieuw riempje bestellen maar die kost geloof ik ongeveer 18 euro.
Ik heb bij mijn machine 2 ringen op de as gelijmd(nylon ringen die in een deurbeslag zitten, die passen prcies)
en daar heb ik een rubber bandje van 1 cm breed voor gemaakt.
Het werkt perfekt.
 
A

Athanor

Guest
maiky zei:
hallo

graag zo snel mogelijk antwoord..!


mvg

Michael Kossen

Hmmm, Nog maar net een uur lid van dit forum en dan al "opdrachten" met een uitroepteken erachter :?:

Misschien vriendelijker dat je zulke vragen met een vraagteken doet? ;)

In ieder geval welkom en groet van Fons

P.S. Je vraag past ook beter in het forum elektrisch gereedschap :)
 

maiky

Nieuw lid
31 jan 2010
6
0
haha, mijn excuses voor mijn manieren :oops:
dan ga ik morgen is even kijken of ik nog ergens een deurbeslag heb liggen!
dat bandje, moet die tussen de twee ringen in? en waar heb je die van geprepareerd?
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Ik wil er best een foto van maken maar dat wordt dan wel morgen.
Idd het bandje loopt dan tussen de ringen (is net poelie)
het bandje heb ik van een stukje binnenband van een kruiwagen gemaakt (uiteinden aan elkaar gelijmd met secondenlijm)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.