Gefineerd riskblad, landnamen op DD-lak schrijven.

Vrouwtjeskip3

Nieuw lid
18 apr 2014
10
0
Voor een plaatselijk poppodium (Xinix, Nieuwendijk) heb ik door middel van inlegwerk het spel risk nagemaakt. Er zitten inmiddels twee lagen DD-lak (Double coat, polyester DD-lak, de ijsel). Toen het fineerwerk klaar was kwam iemand anders met het slimme idee om bij de verschillende continenten een andere kleur te gebruiken om de landen een naam te geven. Als afwerking moet er op de bovenkant nog 1 á 2 lagen van dezelfde afwerking op. Nu kunnen we wel allerlei kleuren gaan kopen van DD-lak, maar dit is zeer duur, en wij hebben bijna niks nodig. Heeft er iemand misschien een goedkopen oplossing om ervoor te zorgen dat we aan veel kleuren lak kunnen komen, die niet oplossen? IMAG1404.jpg
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Je kunt pigmenten kopen en aan de lak toevoegen. Je hebt weinig nodig, ik had aan 100g Engels Rood genoeg om mijn Anarkissie drie keer in de verf te kunnen zetten. Dus je kunt beter naar kleinere hoeveelheden kijken bij handwerk- of kunstschildershandels. Zoals bij De Ververije bijvoorbeeld. Heb er zelf nooit iets gekocht trouwens, kwam ze op het spoor omdat ze ook pigmenten van Verfmolen De Kat verkopen.
 

Ruurd.A

Actieve deelnemer
7 jun 2013
29
0
Groningen
Als ik met niet vergis zou je acrylverf/lak kunnen gebruiken. Maar voor de zekerheid zou ik eerst een proefstukje maken.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooier was geweest om het te beitsen voordat je met lak begint. Als je gaat verven is het effect van inlegwerk wel een beetje weg denk ik. Dan kun je er ook gewoon een landkaartje opplakken en daar dd overheen kwasten.
Voor inlegwerk is er prachtig door en door gekleurd fineer in allerlei kleuren te koop.

jaap
 
Laatst bewerkt:

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Ik neem aan dat het fineer gevoegd is met fineertape,mag ik vragen waar je dat tape koopt? Ik kan het namelijk nergens vinden en wil toch graag verder aan m'n juwelen doosje :rolleyes:
 

Vrouwtjeskip3

Nieuw lid
18 apr 2014
10
0
@Jaap, het gaat enkel om de namen erbij te schrijven, dus niet het gehele vlak!
En alle andere adviezen ga ik vandaag nog proberen. @Blackarmor, zeer goed idee. Ik geef die de grootste kans!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.