Baan zoekt ervaring...

Baan

Actieve deelnemer
31 aug 2012
55
0
Bodegraven
Beste Forummers,

Ik lees al geruime tijd mee op dit forum met af en toe wat input. Zal me nu toch maar eens voorstellen.

Mijn naam is Baan Müller(42), ik woon in Bodegraven (Zuid-Holland),getrouwd, drie kinderen.

Ik ben tot werktuigbouwer/autotechneut opgeleid en ben voor 30 uur per week werkzaam als projectleider bij een grote smederij

Daarnaast ben ik tot ca. 1 jaar geleden erg druk geweest met allerlei klussen voor gezin en familie, van verbouwinkjes tot (kopie)meubels:
Side table teak en mahonie2.jpgBox grenen.jpgLoopkoe met aanhanger esdoorn.jpgTrapgathek vuren.jpgVuurtorenkast met aankleedplank mdf.jpgVerstelbare kinderstoel beuken.jpghouten speelgoed 001.jpg100_7376.jpgbijna klaar1.jpg100_5360.jpg

Men is erg enthousiast hierover.

Daarom ben ik sinds 9-11-2013 voor de maandagen en 1-2 avonden mijn eigen klussen bedrijf. gestart (Baan Maakt Het)
Ik richt me daarbij vooralsnog op de klussen, waar je een aannemer net niet voor belt:(Handyman)hulp rondom verhuizing, Gevellijst aan-geheeld (na brute amputatie i.v.m. nieuwbouw buurhuis), dakkapel voor zien van Trespa (sorry), daklijst vervangen, maar ook andere klusjes, die je eigenlijk als DHZ-er moet kunnen, maar waar mijn klanten geen tijd/zin, etc. voor hebben. Ik heb voor die dagen die ik nu beschikbaar ben, precies voldoende werk.


In mijn schuur (met blauwe deuren) heb ik een grote werkbank (122x250) met geïntegreerde beuken meubelmakers bank. daarnaast een lintzaag (HBM), vlak-van diktebank 25cm (HBM) en de diverse (Bosch) gereedschappen

Ik wil mij echter meer op het mooie werk richten: werken met echt hout in maatwerk meubels, reparatie, restauratie, etc. Het zijn zaken die ik nu ook wel doe, maar waar ik het gevoel heb, dat het nog wat/veel beter kan, maar ik mis hierbij een (live)vakman, die mij wat tips /kneepjes van het vak kan bij brengen.

Bent u of kent u deze vakman, die (in ruil voor wat kennis)wel zo af en toe een secure maat/hulp kan gebruiken, laat het me a.u.b. weten! (hoeft echt niet in de directe omgeving van Bodegraven te zijn, max. ca 50 km)

Daarnaast ben ik op zoek naar een houtbewerker in de buurt, waar ik zo nu en dan terecht kan voor het grotere zaag, frees en schaafwerk.

Groet,

Baan
 

Smans

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
97
13
Tilburg
Hoi Baan

Je maakt echt mooie dingen.
Ik woon in tilburg en zal zeker oogjes en oren open houden en je in seinen als ik wat weet
Heb je van de loopkoe een tekening
Vindt deze heel gaaf voor mijn kleindochter

groet
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Welkom Baan !!

Leuk om te lezen dat je je wil gaan richten op t fijnere werk. Qua grotere machines : Ik zou gewoon bij een aantal plaatselijke bedrijven naar binnen stappen en vragen naar de mogelijkheden. Volgens mij heb je dan zo een plekje gevonden.
 

druifje29

Actieve deelnemer
30 jun 2014
37
0
kolham
Hallo Baan,

Ziet er mooi uit mooi dat je van je hobby je beroep maakt ;)
Ik ben ook wel benieuwd naar de tekening van de loopkoe en bakfiets, waar heb je deze vandaan?
 

Baan

Actieve deelnemer
31 aug 2012
55
0
Bodegraven
Dank voor de complimenten.

Ik heb de loopkoe en hijskraanfiets destijds gekopieerd voor eigen gebruik. Ze zijn inmiddels uit de familie verdwenen. De loopbakfiets is een (niet op tekening vastgelegde) variatie op de hijskraanfiets, maar het (zwenk)draaipunt ligt niet goed. Is niet met losse handen te besturen, gaat geheid de verkeerde kant op.
Bekijk bijlage hijsfiets2.pdfBekijk bijlage hijsfiets1.pdfBekijk bijlage hijsfiets3.pdfBekijk bijlage hijsfiets4.pdfBekijk bijlage hijsfiets5.pdfhouten speelgoed 014.jpg
DWG als bijlage lukte niet. Wie interesse heeft in de autocad tekeningen: stuur maar een PB-tje

De assen liggen in een gleuf, afgedekt met een stukje triplex: oktober 086.jpg (foto van het origineel)

De wielen heb ik met freestafel rond gemaakt en van gleuf voorzien. Na het lakken heb ik daar de 6mm O-ringen om gelegd.

Van de loopkoe heb ik niet meer dan dit: DSCN1340.jpg De oren zijn van lapjes leer. Mijn koe had een trekhaak voor de kar:p. De koe heeft menig rondje om de keuken op volle snelheid overleefd.

Groet,
Baan
 
Laatst bewerkt:

druifje29

Actieve deelnemer
30 jun 2014
37
0
kolham
Bedankt voor de tekeningen. De hijsfiets ga ik zeker maken voor mijn zoontje die vindt hem vast geweldig.
 

Baan

Actieve deelnemer
31 aug 2012
55
0
Bodegraven
Ha Druifje29,

Nu ik de tekeningen weer zie: ik heb de bagagedrager er afgehaald:zwak en/of te te makkelijk om op te staan.
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Welkom,
Je maakt erg leuke spullen. Wat is het toch mooi als je van je hobby je beroep kunt maken ook als is het dan niet fulltime.

Groetjes Marc
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
65
Waar heb je de ringen gekocht die je om de wielen geplaatst hebt. Tevens hoe is de hijsmechaniek vast gemaakt in de arm. Heb je hem met een stok geborgd aan de andere kant of los gelaten.
 

Baan

Actieve deelnemer
31 aug 2012
55
0
Bodegraven
@ jefmen:
dit zijn O-ringen, die je bijvoorbeeld bij Eriks kunt kopen, of bij andere bedrijven, waar je vaak ook lagers etc. kunt kopen. Wellicht gewoon via internet. Let op: je moet ze wel een beetje kleiner aanschaffen, anders walsen ze vrij snel van de wielen af.

Het pallenwiel zit met een duveltje 6mm geborgd in de as.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.