Hè bah...

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Was ik vanmiddag net zo mooi bezig, een flits een knal en toen alle stroom er af.
De flits kwam uit mijn stekkerdoos die ik altijd op de grond heb liggen, hier zit mijn stofzuiger op aan en de overige machines, het zorgt er voor dat de stofzuiger automatisch aan gaat.
Dus... Deze maar even open gemaakt, en jahoor, nu heb ik niet veel verstand van draadje knuppen (elektronica), maar ik kan wel zien dat het verbrand is en dat er een aantal tin sporen missen.
Dit is een stekkerdoos van een computer die m'n pa heeft omgebouwd zodat er 3 apparaten er voor kunnen zorgen dat de stofzuiger aan gaat.
Nu is mijn vraag of jullie misschien een beter systeem weten of dat ik m'n pa wat in elkaar laat knutselen?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 280
  • image.jpg
    image.jpg
    68 KB · Weergaven: 278
  • image.jpg
    image.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 277

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Mmm... Heb hem denk ik al 2 jaar in gebruik.
en dat met het gebruik van een zaagtafel van 1500 watt en een stofzuiger van 1500watt
heb me laten vertellen dat de relais stuk is
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
hmm speciaal huh...
gewoon toch een stekkerdoos in je stofzuiger doen en daarin weer je apparaat. dan gaat ie toch automatisch aan...

ahhhhh ik snap het al je hebt geen stopcontact op je stofzuiger.:p
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Klopt heb inderdaad geen stekker op m'n stofzuiger(zal ooit een komen met een groene stekker).
Zal of een nieuwe laten maken of 1 stekker op m'n stofzuiger maken.
Misschien dat jullie hier een tip over kunnen geven over wat het beste is.
Ben wel benieuwd hoe het werkt dat je altijd je apparaat aan de stofzuiger moet koppelen, of hebben de gene met een festool stofzuiger er ook een stekkerdoos tussen?
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
ik heb er wel een snoercentrale tussen, waarom? De kapex staat staat er vaak bij hieronder staat de stofzuiger. verder alleen een los snoer nog erin wat weer op de andere zaag/schuurmachine en zo gaat.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Mmm... Heb hem denk ik al 2 jaar in gebruik.
en dat met het gebruik van een zaagtafel van 1500 watt en een stofzuiger van 1500watt
heb me laten vertellen dat de relais stuk is

Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Yep bij elkaar opgeteld is het 3000 Watt, oftewel ruim 13 A maar op het moment van inschakelen is de stroom wat hoger.
Pascal heeft gelijk, ding is niet geschikt voor dergelijke vermogens.
Waarom de zekering van de groep er niet uitklapt is omdat dat een 'trage' zekering is. Staat ook een slakkehuisje op geprint.

De ingewanden van je master slave hebben het heel vaak heel warm gehad. Met het zaagsel op de grond, die ongetwijfeld ook in je stopkontakten kruipen, kan ik niet anders zeggen: KIJK UIT waar je mee bezig bent.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.