M'n eerste freestafel

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Ik wil het jullie toch even laten zien, hij is dan al klaar maar toch
Ik heb een powerplus 1500watt bovenfrees gebruikt, deze heb ik grotendeels gedemonteerd.
Het enige wat er van over is is de motor.
Ik heb de motor geplaatst in een sluiten bakje en deze is doormidden van ladegeleiders omhoog en naar beneden te bedienen
hier een aantal foto's
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    76,1 KB · Weergaven: 530
  • image.jpg
    image.jpg
    80,7 KB · Weergaven: 516
  • image.jpg
    image.jpg
    41,3 KB · Weergaven: 517
  • image.jpg
    image.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 515
  • image.jpg
    image.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 517
  • image.jpg
    image.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 515

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Heel mooi!
Waar heb je de T-tracks vandaan? Is het gezichtsbedrog of zijn die a-symmetrisch?
En waar heb je die mooie verstekgeleider gevonden?

edit: C-tracks moet natuurlijk T-tracks zijn.
 
Laatst bewerkt:

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Ben ook blij dat hij gelukt is, het enige puntje is dat de geleider niet helemaal recht is (zie 5e foto) deze is met het lijmen niet helemaal goed gegaan. Deze moet dus nog even een keer over.
Heb het met een aluminium plaat van 2mm bekleed. Heb hem er op gelijmd en vervolgens met de bovenfrees er bij langs

- - - Updated - - -

Heb er t-tracks type b van baptist in.
Ja die verstekgeleider is inderdaad wel leuk, heb deze van m'n einhell zaagtafel gehaalt( gebruikte deze nooit omdat er veel te veel ruimte op zat) en heb deze op een koppelstuk voor de geleiders van de festool invalzaag gemonteerd, deze koppelstukken passen perfect inde t-tracks type b van baptist.

van de verstekgeleider heb ik nog even het een en ander festool groen geverfd en klaar.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Zo dat ziet er mooi uit! Jammer van die geleider, heb ik ook gehad laatst dat iets door t klemmen net niet haaks meer was, kom je natuurlijk pas achter als de lijm droog is.

Zie ik nu dat je de hoogte van boven het blad kunt verstellen? Zou wel wat meer detail foto's van je lift willen zien, ziet er allemaal erg netjes uit!
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Ja kan inderdaad de hoogte van bovenaf verstellen, dit was m'n wens tevens dat hij zo compact mogelijk moest worden (anders kreeg ik ruzie met pa)
hier weer een aantal foto's, het is via de iPad lastig om er tekst bij te zetten maar op de derde foto kun je zien waar je hem kunt verstellen (tevens is de afzuiging te zien), door het draaien van deze moer die vast zit aan de draaiend gaat de gelokte moer in het bakje van de frees op en neer. Aan de onderkant zit ook een gelokte moer. Ook kan je op de foto's zien wat het bereik van de frees is, dus van 2mm onder het blad tot minimaal 55,55 onder het blad, verder kon ik niet meten, het zal ongeveer nog 5mm verder kunnen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 300
  • image.jpg
    image.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 300
  • image.jpg
    image.jpg
    57,3 KB · Weergaven: 300
  • image.jpg
    image.jpg
    38 KB · Weergaven: 301
  • image.jpg
    image.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 300
  • image.jpg
    image.jpg
    74,8 KB · Weergaven: 301

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Mooi stukje werk, daar ben je denk ik wel even zoet mee geweest. :) Het ligt denk ik aan mij, maar wat is er nu niet haaks geworden? Ik zie het niet! ;) Wat ik zie is dat dat houten drukhulpstuk iets los komt van de geleider, maar welke van de twee nu niet goed is.. Ik hoop het hulpstuk..
 
Laatst bewerkt:

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Ja ben er zeker wel even mee bezig geweest, heb 3 week bouwvak;) ben er denk ik 1 week mee bezig geweest, en nog een halve week om de details af te ronden.
Het bovenste stuk van de geleider loopt weg, deze zorgt dus niet voor extra steun. Hoe ik dit gehad heb vraag ik me nog steeds af, heb er eerder teveel als te weinig lijmklemmen op gehad. Misschien van de week nog maar even naar kijken of dit ook te herstellen is (maar eerst de cycloon nog even afmaken).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.