Is een Kity BestCombi K5 een goede (semi)beginnersmachine

Timberframe

Actieve deelnemer
3 dec 2013
86
4
Soesterberg
Hallo allemaal,

Ik weet een Kity Bestcombi K5 te koop en hij ziet er duivels goed uit, weinig gebruikssporen en veel extra onderdelen erbij zoals zaagbladen, frezen, messen en aansluitstukken tbv de afzuiging. Ook de boekjes zitten er nog bij. Nu is mijn vraag of dit een geschikte machine is voor een (semi) beginner op het gebied van houtbewerking. Ik hebal wel een bovenfrees, handcirkelzaag en losse vlak/van dikte bank maar ben eigenlijk nog wel op zoek naar een goede cirkelzaagtafel. Deze machine heeft natuurlijk al deze machines + nog een langsgatboormachine.

Ik was al van plan een freestafel te bouwen en zoals gezegd ben ik op zoek naar een zaagtafel (budget ongeveer € 500,-) maar als ik dit zo zie dan is het mogelijk wel een goede oplossing voor me?:confused:?

Is de kwaliteit van dit merk machines slecht / redelijk / goed te noemen? Is het een voordeel om alles in 1 te hebben, mijn werkplaats is niet heel klein maar ook niet gigantisch (2,5 x 4,5). Wat zijnde na-, en voordelen van zo'n combimachine? Wat zou een redelijke prijs zijn voor zo'n machine?

Een hele hoop vragen maar ik kan elk eurootje maar één keer uitgeven en dat doe ik in zulke gevallen dan wel een beetje goed voorbereid zeg maar.....:rolleyes::rolleyes:
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Voor een semi beginner of andere hout bewerker is dit een pracht van een machine. Zeker als je de machine verrijdbaar maakt kun je op een klein oppervlak goed vooruit met een combi. Nadeel van een combi is dat je alles goed moet plannen omdat het ombouwen of verwisselen tijd kost , voor een hobbyist is tijd meestal geen probleem. Een andere groot voordeel vindt ik dat je nu een machine kunt kopen( uit je verhaal te halen ) die altijd goed onderhouden is en de vele extra s die er bij zitten maken het wel aan aan trekkelijk .Uit ervaring weet ik dat aan optie s van de machine en zagen, frezen veel geld kan gaan zitten. Ik zou zeggen als je de machine voor een goede prijs kunt over nemen, doen . Het is een aankoop waarmee je jaren mee vooruit kunt zeker als je hobby verder gaat uitvoeren en steeds meer en andere dingen gaat maken.

Kijk ook eens op het forum naar andere vragen over combi s , dit onderwerp is al meerden malen besproken.

Veel succes met je hobby.

Gr marc
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.