tekening klassieke sidetable gezocht

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
304
186
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Ik wil graag een sidetable maken, los gebaseerd op een klassiek (meestal notenhouten? louis XIV??) ontwerp.
Nu zou ik graag de bouwtekeningen van zo'n klassieke tafel hebben om daarop te kunnen variëren.

In Sketchup kom ik ongeveer tot dit ontwerp:
ik maak een elliptisch bovenblad (half)
Daaronder een 15 cm hoge plint uit één gebogen plaat massief hout waarin ik een ladefront integreer.
De poten maak ik hoekig en laat ik 2maal verjongen, de achtepoten verbinden de gebogen plint met de achterwand en lopen tot het bovenblad,, de voorpoten staan haaks op de achterwand en zijn daar met regels aan verbonden die tevens de lade gelijden.
De voorpoten ondersteunen de plint, maar lopen niet tot het bovenblad.

Ziet er al vrij klassiekerig uit, maar ik wil graag zien hoe het origineel oorspronkelijk werd gecontrueerd: welke verbindingen, welke verhoudingen etc.
Wie heeft hiervan een bouwtekening, heeft of weet waar ik die kan vinden.

Hierbij wat plaatjes van het internet van ongeveer de originelen en van mijn daarop gebaseerde ontwerpje
Klassieke_Sidetable_Mahoniehout_en_marmerblad.jpg015_sidetable-selva.jpgsidetable.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Totaal geen antwoord op je vraag maar in 2015 komt de IKEA met zo'n tafel. Maar dan véél eenvoudiger uiteraard. Vers uit de doos is dat een 1:1 model wat aan te passen is aan je ontwerp :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.