Wilg burl vaasje

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Wij hadden een barbecue bij vrienden en zag een Wilg met een dode tak die enkele burls had, de wilg stond langs een afwatering sloot en aan de andere kant, maar Ik kon het einde van de tak pakken en brak een stuk van de tak met 3 burls er aan, van de grootste heb Ik dit vaasje gedraaid, het is ongeveer 15 cm hoog en 10 breed.

De foto’s zijn niet goed, de eerste is best foto maar nog te warm in kleur, de vorm is natuurlijk wel goed en het hout is erg interessant al is het dan alleen wilgen hout :)


Willowburl budvase.jpg Willow burl bud vase.jpg Willowburl bud vase.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie vaasje Leo.
Ik draai niet graag in wilgen hout omwille van de nogal rare structuur van de vezels.
Soms worden ze uitgetrokken en soms gaat het heel goed.
Proficiat.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie vaasje Leo.
Ik draai niet graag in wilgen hout omwille van de nogal rare structuur van de vezels.
Soms worden ze uitgetrokken en soms gaat het heel goed.
Proficiat.

klopt inderdaad sirjacobs! heb ik ook last van gehad bij wilgen
leuk vaasje verder, de vormt komt ook goed over


Ik dank je voor het commentaar, ja Wilg kan lastig zijn om te bewerken, maar niet alle wilgen zijn even moeilijk, er zijn vele soorten Wilg, de Black Willow (Salix nigra) waar deze tak van was afgebroken kan en is dikwijls een grote boom, het hout word verzaagd en soms zelfs in meubels gebruikt, en voor ander minderwaardig producten zoals in pallets en kisten, Ik heb een foto waar mijn eerste kleinzoon een zwarte wilg aan het beklimmen is, geeft je een idee van de boom.

Simon climbing.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Is Simon zo klein of de boom zo groot?
Ik vind het vaasje ook door de houtstructuur erg mooi.
Heb je het vaasje van bovenaf uitgehold?

Hi Rien, dank je :), ja Simon is klein en de wilg is groot, Ik ga normaal niet dikwijls foto’s maken van Wilgen bomen, zo de reden was natuurlijk het klimmen van m’n kleinzoon, hij komt daar eerlijk aan (het klimmen ;))

Ik vond nog een andere foto van een Wilg waar Simon en mijn jongste zoon in klommen, de Wilg was al dood, maar was behoorlijk groot en een uitnodiging om in te klimmen denk Ik :).

Ja het vaasje is van bovenuit uitgehold, voor zover als Ik er in/bij kon, de dunne nek maakt het wat moeilijk om het overal even dun uit te hollen met mijn gereedschap, dat vind Ik niet zo voornaam ook ;).

Dead Willow.jpg .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.