vliegende meubelmakers

A

Athanor

Guest
Mooi avontuur en zinvolle inzet voor de medemens!

Een goede tijd toegewenst!


Fons
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Gaan we hier zeker volgen,

Ben niet verwant met het concept, ga je daar mensen opleiden in het meubelmaken? Veel succes gewenst in ieder geval, in de avondles die ik volgde zat iemand uit Benin, de leraars hadden echt hun handen vol met hem want gewone zaken als meten, aftekenen of rekenen was in het begin onmogelijk, maar de moed zat er zeker in.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
"renegaatoverdezee.nl" Ik las het als: de afvallige expat, één accentje en de wereld ziet er anders uit.
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
"renegaatoverdezee.nl" Ik las het als: de afvallige expat, één accentje en de wereld ziet er anders uit.
Voor degenen die net als ik van bovenstaande slechts vraagtekens in de ogen kregen: na raadpleging van een woordenboek weet ik inmiddels dat 'renegaat' staat voor 'afvallige'...
Weer wat geleerd :)
 

herb1965

Actieve deelnemer
6 sep 2013
42
0
Gaaf plan! Ik denk dat we allemaal heel benieuwd zijn wat je gaat maken. En hoe het je vergaat natuurlijk! :cool:

Veel succes!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Thanks voor de reacties.

Benchworks, ja deels educatief en inderdaad dat zeiden ze bij informatie avonden ook. Het is al een hele prestatie als ze een rolmaat hebben leren lezen. Ik ga met ons groepje naar een polytechnische school, verwacht dat ze daar al wel een rolmaat kunnen lezen maar we gaan het zien.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Veel plezier met uw rondreis en geniet van uw avontuur.
Ik zal u volgen.
Sterkte, succes en wees voorzichtig.

Sirjacobs Didier.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Eerste deel zit erop. De school in Kilulu is achter ons gelaten. Een mooie ervaring maar een antwoord geven op de vraag of het geslaagd is blijft lastig. Zij hebben iets opgestoken, wij hebben iets opgestoken. Maar ze zijn nog verre weg van een niveau waar wij zijn. Zowel in gereedschap als afwerking. Nu ben ik niet van mening dat we de hele wereld westers moeten maken. Maar als voorbeeld; vlakbank beitels komen 'geslepen' terug met happen erin en ook de cirkelzaag bladen mogen eigenlijk zonder gebruikt te zijn weer geslepen worden. Schaafbeitels worden gebruikt als hakbeitels wat resulteert in kromme schaafbeitels en incomplete schaven. Wijs je ze erop dat ook beitels de klus klaren hammeren ze vrolijk verder op een schaafbeitel. Een stukje verderop in het dorp stond ook een vlakbank. Meteen na de beitelblok miste je de eerste 25cm van het afvoerblad en de zaagtafel had een gebroken, maar weer aan elkaar gelaste, zaagblad erop liggen.

Nu met de trein van Mombasa naar Nairobi, daarna twee weken Kisumu en vervolgens drie maanden Zuid-Afrika.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.