zetel morris

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Zag bij de woodwhisperer dit zeteltje de morris chair vind dit wel een mooi stoeltje en zit er stiekem over na te denken of dit voor mij haalbaar is (technisch en financieel) ten slotte heb ik hout voor een 3 zitsbank nodig om 1 "simpel" zeteltje te bekomen :p .
Maar mogelijk vinden andere forumleden dit ook wel een mooi zeteltje en willen het voortouw nemen eeuuhh
Athanor is dat niet een mooi zeteltje (HINT !!!!)


 
A

Athanor

Guest
Hahaha, goed dat je met me meedenkt hoor! Dit is inderdaad een van de vele uitdagingen die ik tegenkom en bij de meeste heb ik wel het idee dat moet ik toch ook kunnen? Maar het doen is een tweede punt.... Ik heb al een behoorlijke lijst om af te werken:rolleyes: om eens wat te noemen: een bed, met achterwand en kastjes; boekenkasten, deurtjes voor een al gemaakte boekenkast; een Rietveld tafeltje; vensterbanken; een werkbank en dan nog heel veel meer. Ooit ook eens toegezegd een kistje II te maken:eek:

Je snapt het wel zeker?

Maar ik zal een ieder die hier aan begint met veel bemoediging ondersteunen!!

Groet van Fons
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Gewoon het zeteltje maken Athanor daarin kan je dan in alle rust nadenken over de andere projecten m.a.w dit er effies voor schuiven .
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Oh man, die *%#@* to do lijstjes..... We hebben het hier al eens vaker over deze stoel gehad, met een link naar tekeningen. Het is een prachtig stukje meubelmakerswerk, maar we zouden de gemeenschappelijk krachten ook aan kunnen wenden voor een moderne "woodworking.nl" versie.

om de fantasie wat op gang te brengen, al vast wat ideeën, en deze vind ik ook erg mooi.

jaap

T71652.jpg

1355335012.jpg

833-03.jpg
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik moet me nu echt in houden, wat een mooie stoel van de wood whisperer.
Best lastig als je een tijdje zonder werkplaats moet doen :-(
Rene, Als ik weer een werkplaats heb wil ik er best aan beginnen.

John
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@ John Lammers : Kijk dat is klare taal !!!:)
Zitten wel een paar moelijkheden in bv de gebogen armleuning dat doet ie met behulp van een mal en stroken hout geloof ik zijn dat laagjes plywood ? de rugleuning is gebogen dus hebben we een lintzaag nodig .
Brrrr en toch zou ik het wel willen proberen, denk ik , er gaat wel een kluit hout in zitten .

Een tekening in mm niet zo'n omgezette versie van inch naar mm je krijgt dan van die achtelijke maten als 12,3
mm je zal dat vast wel kunnen regelen met sketchup maar eeuuh zover is ik nog laaaaaaaaaang niet.

Athanor sputtert nog wel wat tegen maar die draait wel bij toch Fons :p

John je schrijft over de werkplaats is dat een tijdelijk probleem ?
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Rene,

Het klopt idd dat een omgezette tekening niet makkelijk werkt, ik zou denk ik gewoon de tekeningen van de wood whisperer bestellen, daarbij kun je ook bij de 18 video's
zodat je iedere stap kunt zien.
Als je in plaats van je gewone meetgereedschap inch gereedschap gebruikt, wordt het wel weer een stuk makkelijker.
Ik denk dat je niet moet willen omrekenen het is immers ook geen rocket science.

Mijn werkplaats is idd een tijdelijk probleem, mijn vriendin is verhuis en daar is nu wijnig ruimte voor de hout hobby.
Ik laat het je weten als ik er mee kan beginnen, als je dan intresse hebt kunnen we wel proberen een beetje gelijk op te bouwen, wat denk jij?

John
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Oh man, die *%#@* to do lijstjes..... We hebben het hier al eens vaker over deze stoel gehad, met een link naar tekeningen. Het is een prachtig stukje meubelmakerswerk, maar we zouden de gemeenschappelijk krachten ook aan kunnen wenden voor een moderne "woodworking.nl" versie.

om de fantasie wat op gang te brengen, al vast wat ideeën, en deze vind ik ook erg mooi.

jaap

Bekijk bijlage 18372

Bekijk bijlage 18373

Bekijk bijlage 18374

prachtige stoelen Jaap. Hier krijg ik het warm van. (Vooral die stoelen van Khoenen)

mvg
klaas0639

PS.
en een mooi initiatief van Andre, maar.... Inderdaad die steeds langer wordende lijstjes......; het wordt tijd voor een Bucketlist: alleen dat op de lijst wat ik nog ECHT wil bouwen :)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Nu heb ik het idee dat klaas0639 met Andre mij bedoelt of heb ik het mis .
De naam rendew is heel makkelijk te onthouden renedewinter.
Enne het zijn nog ideeen he ,heb inmiddels al begrepen dat John Lammers er al voor te porren is , maar wil eigenlijk eerst weten wat voor hout en wat het grof gezegd gaat kosten en absoluut een tekening in MM
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
je kan in sketchup de inch makkelijk omzetten naar MM :)


tekening openen --> window (venster) --> model info --> units (eenheden)

Daar kan je de maateenheid aanpassen, maar ook het aantal cijfers na de komma! Zo kan je de MM laten afronden ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.