Gouden regen verzaagd.

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Zo, vanmorgen een halve stam Gouden regen verzaagd.
Zoals u ziet kan ik weer 4 schalen (1x35cm 2x 26cm en 1x 15cm) gaan voordraaien, verder van de afvalstukken nog wat balkjes gezaagd 50x50mm heel mooi om heften van te draaien.

P6030017.jpg
Diameter
P6030022.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hoo !! Stop !! Niet aan beginnen !!

Je kan beter het hout in de kofferbak gooien en naar Zwolle brengen...hahaha....Man,man wat een mooi hout !!
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Dat ziet er toch niet uit, Rien, wat een troep! Ik kom het wel bij je weghalen, voor de open haard.....

/think: traptie vast wel in....

:D

Veel plezier er mee, gouden regen is een feest om mee te draaien!

Groet, Rob.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Hoo !! Stop !! Niet aan beginnen !!

Je kan beter het hout in de kofferbak gooien en naar Zwolle brengen...hahaha....Man,man wat een mooi hout !!

Ja Rick als je goed oplet kom je op Marktplaats soms wel een mooi stukje hout tegen.
Het was wel een flinke aotorit (610kmtotaal) vauit de Brabantse Kempen op en neer naar Bellingwolde.
Onderweg ook maar even langs de firma Schulte in Gross Heseppe gereden (ik kwam daar toch ongeveer langs).
En dan is het even spannend of de partij hout niet tegenvalt, maar deze keer was het tegenovergestelde het geval.
De stam was 1,80m lang, en deze was 90cm boven de grond afgezaagd.
Je begrijpt wel dat ik dat dit stuk wat 39cm doorsnee had ook nog even omgezaagd heb.
Ook de takken waren nog zeer de moeite waard, dus achteraf was ik erg blij dat ik deze lange autorit gemaakt heb.
P2050799.jpg
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ondanks de warmte ben ik met het voordraaien begonnen.
Ik werk normaal met een aangeblazen volgelaats-masker maar voor de foto moest die even afgezet worden.

P6040039.jpg
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Mooie actiefoto !!

Wat kan houtbewerken toch een heerlijke bezigheid zijn...Mooi stukkie hout, mooi stuk gereedschap.....Yep..."The Good Life " !!
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Je maakt me nog steeds jaloers Rien, maar Ik vind het wel leuk dat we nauw een gezicht bij een naam hebben, en nog wel terwijl je aan het draaien bent, Thanks for that :D

Ik heb een exhibition in de kunst galerij hier in town, en enkele “write-ups” in de krant, hier twee foto’s die er in gezet waren van de openingsdag, Ik had mijn kleinere bank opgezet in de hal buiten de galerij, kwam wel goed over.

Demonstrating.jpg Demonstrating closeup.jpg
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Inmiddels 4 stuks voorgedraaid en in papieren zakken aan het drogen.


P6110147.jpg


P6110152.jpg

Een weegmoment van een van de eerder gedraaide schalen.
Zo heb ik 3 schalen die ik elke week op maandagmorgen weeg, en het is interresant om te zien hoe het droogproces verloopt.
Ik zal er t.z.t. wel op terugkomen hoe het droogproces precies is verlopen.
P6110145.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik vind je wanden vrij dik Rien, die kunnen je problemen geven, althans dat heb Ik gemerkt met enige van mijn voorgedraaide stukken die Ik ooit gemaakt heb, en het duurt ook langer om het te drogen, hopelijk heb je er geen problemen mee.

Ik heb helemaal geen ervaring met Gouden regen, en zo kan je verder niet helpen met je drogen hier, maar Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van al je werk :cool:
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik vind je wanden vrij dik Rien, die kunnen je problemen geven, althans dat heb Ik gemerkt met enige van mijn voorgedraaide stukken die Ik ooit gemaakt heb, en het duurt ook langer om het te drogen, hopelijk heb je er geen problemen mee.

Ik heb helemaal geen ervaring met Gouden regen, en zo kan je verder niet helpen met je drogen hier, maar Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van al je werk :cool:
Je moet je niet verkijken Leo, de grote schaal met natuurrand is uitgehold en ook de andere schalen behalve de kleinste hebben een naar binnenvallende bovenrand.
De wanddikte is niet meer als 25mm (is maximaal 10% van de diameter).
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Je moet je niet verkijken Leo, de grote schaal met natuurrand is uitgehold en ook de andere schalen behalve de kleinste hebben een naar binnenvallende bovenrand.
De wanddikte is niet meer als 25mm (is maximaal 10% van de diameter).

Als de wand dikte 10 % is heb je het helemaal goed Rien, het was juist dat ze dik leken te zijn in mijn ogen, en ja Ik had wel gezien dat je ze onder de rand uitgehold had, ......... dat zal wel mooi worden, veel geluk verder met je prachtig hout, droel droel ;).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.