dakschragen ecotools

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
hallo,

heeft iemand ervaring met de dakschragen van ecotools?
ik ben van plan mijn dakkapel opnieuw in de beits te zetten en deze schragen lijken mij daarbij erg handig
of heeft iemand een beter idee om goed bij het houtwerk van een dakkapel te komen?

https://www.ecotools.nl/dakschraag/

alvast bedankt!

Paulo
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ik gebruik hiervoor een paar steunen van een ladderbrug, is hetzelfde principe. Ik hang ze alleen nooit aan de panlat, maar schroef wat stevigers op het dak. Om nu 2 latjes van 22x30 vol knoesten te gaan staan....
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Instelbaar op verschillende sport of panlat afstand, hellingshoek verstelbaar. Niet aan de getoonde ladder hangen......... en niet meer toegestaan door de arbeidsinspectie. Maar 't werkt wel
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ecotools zit bij mij om de hoek. Ik heb de dakschagen zelf niet, maar ze staan bij de balie en heb ze dus gezien. Ze doen volgens mij niet onder voor anders dakschagen. Zien er robuust uit en kosten niet teveel. Ik heb het idee dat je er wel gelukkig van wordt. Alleen hangt de veiligheid vooral af van (zoals al gezegd), de kwaliteit van de panlatten. En stapel geen dakpannen op de steigerplanken, dan weet je namelijk zeker dat het geheel te zwaar wordt voor de panlatten!

@lex
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.670
2.554
Gaanderen
Ik heb laatst nog een paar dagen staan te schilderen op dergelijke steunen. Waren wel nieuwe panlatten. Dus tuv gekeurd door mij gewicht geen probleem.
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
Hartelijk bedankt voor de foto's!
En natuurlijk bedankt voor de reacties.
Mocht ik ze bestellen laat ik weten wat mijn ervaring ermee is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.