Freesje gezocht

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Ik zoek een freesje zoals dit:

freesje.jpg

Wie weet hoe zo'n freesje officieel heet?
Ik heb gezocht naar prismafrees, allerlei frezen gevonden, maar deze niet.
Als iemand weet waar ik zo'n frees kan kopen hoor ik dat graag.

Hij is voor mijn ornamentendraaibank.

mvg
Peter
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Dat is inderdaad een soortement freesje voor binnenschroefdraad, vermoedelijk met een tophoek van 55 of van 60°? De enige winkel bij mijn weten die die zo iets verkoopt is Willy Vanhoutte in Beernem, maar de maximumdikte daar verkrijgbaar is 5mm. Het laatste exemplaar van 10mm dat nog in de winkel aanwezig was heb ik weggekaapt:p Die mannen wisten zelf niet meer waar het vandaan kwam, dus bijbestellen was geen optie. Gelukkig heb ik een heel handige collega metaalbewerker die er een paar gemaakt heeft voor mij:D:D:D:D

Origineel komen die dingen uit de metaalbewerking, mijn collega dacht dat ie dergelijke freesjes nog gezien heeft in een cataloog van wisselplaten. Diegene die ik heb hebben alle een negatieve snijhoek, typisch voor metaal dus, maar ze snijden gelukkig ook fantastisch in hout;)

Je zal dus op zoek moeten gaan in catalogen van metaaldraaibeitels en wisselplaatjes of metaalfrezen, tot je iets van je gading vind.

Ps: ik dacht dergelijke freesjes vroeger nog al eens gezien te hebben bij van die heel goedkope HSS freessetjes genre rommelbak.

Mvg,

André
 
Laatst bewerkt:

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
375
61
Beverwijk. Noord Holland

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.