Meditatiebankje

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Zo, takkeweer buiten, dus dan maar wat nuttigs doen. Meditateren doe ik bij tijd en wijlen, maar het probleem is dat ik geen fatsoenlijke houding kan vinden om ontspannen te zitten. Meditatiebankjes geven deze goede zithouding wel, maar zijn vrij prijzig en heel makkelijk zelf te maken..

Geen hoogstandje, maar was weer leuk om te doen! Plankje steigerhout, 2 scharnieren en 12 schroeven, kosten 13 euro en een anderhalf uur tijd. Er gaat nog een andere gebouwd worden van Wengé, dit was een uitprobeersel, vooral voor de hoogte. Dat zal nog even moet wachten na de twee nog op stapel zijnde projecten, want van die ga ik het resthout gebruiken..
Aangezien ik (nog) geen vlakbank heb, is het allemaal een beetje krom, maar dat kwam in dit geval wel goed uit, want een hol zitvlak is wel zo comfortabel! Nu nog ff wachten op droog weer en hij kan in de olie..

20140705_132800.jpg

20140705_132844.jpg

20140705_132820.jpg
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dit zijn van die leuke projecten die je inderdaad lekker op een regenachtige middag in elkaar kan zetten. Qua vormgeving valt er (voor mijn gevoel) nog wel eaa te verbeteren. Mediteren is voor mij ook wel goed. Normaalgesproken struiter ik door t leven. Zulke rustmomenten ben ik echt nodig om even te ontspannen. Momenteel doe ik dit gewoon liggend....misschien is zitten ook wel een optie..... Annette Koehnen maakt erg mooie krukjes.

http://www.fingerprintfurniture.com/#!diversen/cw7m

Deze staat al lange tijd om mijn to-do lijstje....

Ben je trouwens niet bang dat t bankje in elkaar zakt door het gebruik van die scharnieren ?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Dit zijn van die leuke projecten die je inderdaad lekker op een regenachtige middag in elkaar kan zetten. Qua vormgeving valt er (voor mijn gevoel) nog wel eaa te verbeteren. Mediteren is voor mij ook wel goed. Normaalgesproken struiter ik door t leven. Zulke rustmomenten ben ik echt nodig om even te ontspannen. Momenteel doe ik dit gewoon liggend....misschien is zitten ook wel een optie..... Annette Koehnen maakt erg mooie krukjes.

http://www.fingerprintfurniture.com/#!diversen/cw7m

Deze staat al lange tijd om mijn to-do lijstje....

Ben je trouwens niet bang dat t bankje in elkaar zakt door het gebruik van die scharnieren ?

Klopt Rick, de vormgeving laat idd te wensen over. Maarrrrr, nu mijn lintzaag weer operationeel is, kan ik me weer wagen aan wat andere vormen..

Ik heb het bankje nu alweer een paar keer gebruikt en het blijft allemaal op z'n plaats zitten.. Het is wel de bedoeling dat je stilzit tijdens mediteren.. :) Zonder gekheid: Hij moet overnieuw, maar zoals gezegd was dit een uitprobeersel en gaat hij nog gemaakt worden van een mooier hout. Dit was ook min of meer een studie naar de zithoogte en die is in 1x goed uitgevallen. Ik heb nogal lange benen, dus een standaard bankje kan zomaar te laag zijn. Voor mij is belangrijk dat de druk van m'n knieën afblijft en dat niet mijn volle gewicht op m'n wreven rust.

Ik las ergens anders nog een suggestie: Je kan de poten aan de voorkant nog een radius geven om het bankje kantelbaar te maken. Allemaal zaken ter overweging en ik hoopte dat hier nog wat suggestie vandaan kwamen! :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.