Acer negundo, ook wel Manitoba Maple of Boxelder genoemd

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dit is een schaal die Ik van een boom gemaakt heb (Esdoorn) die op mijn grond stond en beschadigt was in die vroege sneeuwbui waar ook mijn buurman zijn Esdoorn beschadigt werd en gerooid moest worden.

Dit is de foto van die Esdoorn van mij, hij had nogal wat burls in de stam zoals je kan zien, en de volgende foto nadat Ik hem in stukken gezaagd had en op mijn plaats achter mijn huis gebracht had, moesten toen nog in meerdere stukken gezaagd worden.

Acer negundo.jpg Acer negundo cutup.jpg

En dit is een van de vele werkstukken die Ik er van gemaakt heb.

Aser Negundo bowl.jpg Acer Negundo profile.jpg Acer Negundo bottom.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Erg mooi vooraadje hout Leo.
Ik zag hier in het plaatelijke nieuwsblad dat er een esdoorn omgezaagd moet worden, ik heb direct de verantwoordelijke man bij de gemeente gebeld.
De boom wordt, als de kapvergunning rond is in het najaar omgezaagd waarschijnlijk door een onderaannemer, hij heeft beloofd dat hij mij gaat bellen als zeker is wie dit gaat doen en vervolgens moet ik dan zelf contact opnemen met die "Boomzager".
Ik heb de boom inmiddels wel gezien en hij ziet er veelbelovend uit.
Dus afwachten maar.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
dit is inderdaad bijzonder mooi hout en een mooie schaal. Complimenten voor het draaiwerk en voor Rien: succes met wachten en de uitgestelde beloning is de mooiste, toch?
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Erg mooi vooraadje hout Leo.
Ik zag hier in het plaatelijke nieuwsblad dat er een esdoorn omgezaagd moet worden, ik heb direct de verantwoordelijke man bij de gemeente gebeld.
De boom wordt, als de kapvergunning rond is in het najaar omgezaagd waarschijnlijk door een onderaannemer, hij heeft beloofd dat hij mij gaat bellen als zeker is wie dit gaat doen en vervolgens moet ik dan zelf contact opnemen met die "Boomzager".
Ik heb de boom inmiddels wel gezien en hij ziet er veelbelovend uit.
Dus afwachten maar.

Kap vergunning he :rolleyes:, hier moet je een boom hebben en de eigenaar zijn, dan kun je hem rooien waneer je wil.

Word de “boomzager” de eigenaar ?? of is de gemeente de eigenaar en kan hem weggeven/verkopen ??

Wat soort Esdoorn is het Rien, weet je dat al ??, in ieder geval geluk ermee 1thumb.gif

- - - Updated - - -

dit is inderdaad bijzonder mooi hout en een mooie schaal. Complimenten voor het draaiwerk en voor Rien: succes met wachten en de uitgestelde beloning is de mooiste, toch?

Dankjewel Hans :D
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooi schaaltje en een bijzondere houtstructuur Leo.

Jacob wat are you doing this time of day ????, oops het is al 7.30 am in Nederland en Belgie, hier is het 12.30 am :) bedtime for me actually.

Dit hout ziet er wel mooi uit al is het niet erg hard en word het een weed tree genoemd omdat het makkelijk groeit in allerlei plaatsen waar de zaden maar vallen en met storm of ijzel en zware sneeuw deze bomen het begeven, en die rode kleur is maar vrij kort van duur en verandert tot een bruinige kleur.

Ik zal een andere post maken over dit hout met wat foto’s erbij, have a nice day Jacob :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.