revieuw : Kapex KS 120 van Peter Parfitt

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Weet niet of hier intresse voor is maar zag deze youtube filmpjes van Peter Parfitt .
Mischien intressant als discussie onderwerp over het wel en wee van de kapex ks 120 helaas heb ik nog niet zo'n afkort /mitter zaag (snik , ja dat is triest .)


 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Zeer goede uitleg over de Kapex, vooral de spelingsvrije inleg plaat is een must, vooral ook omdat de originele
kunststof plaat een fractie lager ligt dan het bed zelf, vooral met kleine lijsten zagen dan valt soms het afgezaagde deel tegen het blad aan en wordt weggeslagen door het blad.

Dat hij in het begin zegt dat het bed zeer stijf is ben ik het niet mee eens, zodra de tafel waarop de Kapex staat niet geheel
vlak is verbuigt het bed zonder dat je merkt, dat maakt niet zoveel uit als je er maar voor zorgt dat de tafel waarop
de Kapex komt te staan gewoon vlak is.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Mooi in beeld gebracht informatief materiaal.
Die zero clearance insert ga ik zeker maken.
Heb ook nog een mft blad liggen, en van zwaaihaak ooit wat stalen profielen overgenomen; mooie basis voor een diy kapex stand.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.