Boom neerhalen

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
Emst
Hier is een gedeelte geluk bij, even een windvlaag bijvoorbeeld, en hij gaat iets naar links of rechts.

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
Rotterdam
Haha, leuk filmpje!

Tegen deze ene keer dat het gelukt is, zijn er genoeg filmpjes en verhalen dat het mislukt is.
Hij gaat ook niet voor niets op zijn knieën zitten.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
Gaanderen
Wat mij opvalt is dat de boom nadat hij is neergekomen nauwelijks terugstuitert. Als ik op discovery channel of dergelijke kijk zie ik vaak de dikke kant van de stam flink omhoog komen. Manipulatie??

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
Wat mij opvalt is dat de boom nadat hij is neergekomen nauwelijks terugstuitert. Als ik op discovery channel of dergelijke kijk zie ik vaak de dikke kant van de stam flink omhoog komen. Manipulatie??

Vooral dat is in dit geval een grote variabele denk ik. Ik heb wat Computer Graphics Animators/Photoshoppers in mijn vriendenkring zitten. Eens vragen wat zij zien.

@lex

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
Den Haag
www.artharg.nl
Wat mij opviel is dat je geen enkele reactie van de gebouwen aan weerszijden ziet. Zo'n boom geeft een flinke luchtverplaatsing. Zeker dat kleine ding op rechts zou die moeten laten zien.

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
Goeree-Overflakkee

De onderkant van de boom stuitert alleen omhoog als hij krom is, of als er een object onder/tussen ligt. Grond is vrij zacht, dus er valt weinig te stuiteren.

Ik vind de boom natuurlijk vallen. Voor mijn gevoel trilt de camera wel net wat te vroeg.

Keurig gemikt.

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
"Regarding the tree falling video...No, the buildings were not slated for demo. I have insurance. The Service line was down and coiled on the deck to make room for the trees that were behind the location of the camera. The deck was rotten and replaced by owner after we logged the lot. I talked to him about that ahead of time and he gave us the go ahead to dent the deck if we had to. The steps were the only damage. I hung plumb bobs from the eaves of each roof line to the ground and drove stakes there. THen I measured between the stakes and drove a third stake half way between the two. From this stake, I measured to each corner of my falling cut on the stump the exact same distance to each corner. I used a birdsmouth cut on the face so as to keep the tree on the hinge and stump all the way to the ground. The most important factor was that the tree was the straightest tree on the lot and the limbs were well balanced. By that I mean the limbs were the same size and weight all the way around the tree top, so when the tree began to fall, they didn't influence the cast or drift of the tree. The owner took the money from the log sale and remodeled with a new nicer deck, and the most awesome living room I have ever seen in an old mobile home. Have a good day."
Bron

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.