robland k26

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Blijft het hout steken onder de schaafbank? Kan je 9,9 keren op 10 oplossend door de tafel in te smeren met een glijmiddel, kaarsvet of paraffine. Siliconen spray vermijden.
Als de tafel wat roestig is of niet glad dan help het ook om die eens te schuren met staalwol en metaal poets pasta.
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
nene hij schaaft wel maar ik moet echt ineens meer dan een milimeter afnemen en dat lijkt me wat veel .
en je kan de plank nog bewegen tijden het schaven wat dan een snipe oplevert van 3 a4mm diep
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Zijn je messen wel goed geplaatst? Als de schaafmessen te ver uitsteken krijg je ook dit fenomeen. Klopt de geschaafde maat met die op de verdeling?
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
volgens mij staan de messen goed .
maar heb net neg een deel houtstof vanonder de druk lagers uitgeblazen . morgen eens kijken of dat beter gaat .

merci voor de link,had die ook al gevonden maar zou leuk zijn een juiste te vinden ( deze is van de k310 en daar zijn toch een paar details verschillend aan )
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Handleidingen blijven altijd vaag en gaan ervan uit dat de machines altijd perfect werken.
Is het probleem opeens gekomen? Er zitten veren op die de rollen naar beneden drukken, het is goed om daar regelmatig smeer olie op te spuiten, doe dat en probeer met een balk de rollen op en neer te duwen? Zien of ze dan wat lager gaan.
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
merci voor de antwoorden .
was dus een deel afval dat onder de lagers stak waardoor deze niet ver genoeg meer naar beneden kwamen .
en merci voor de link
maar 15 euro voor een download van een handleiding :(
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.