Esdoorn schaal

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dit is een Esdoorn schaal die veel figuur in het hout heeft, een goede reden om hem voor ons zelf te houden :D

Ik heb enkele nieuwe foto’s gemaakt omdat de oude met dat blauw de kleur in de foto verandert maar laat enkele van deze toch ook nog zien.

Figured Rock Maple.jpg Figured Rock Maple bowl.jpg Figured Maple profile.jpg Figured Rock Maple bottom.jpg Rock Maple bowl.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zeer prachtige structuur van het hout en mooi gedraaid.
Dit zou ook ééntje zijn voor mijn bezit moest ik hem gedraaid hebben.
Kortom, een waardevolle schaal Leo.
Proficiat.

Vandaag en morgen ben ik bezig met de opbouw van onze opendeurdagen die het komende weekend zijn.
Daarna nog een keuken plaatsen en een dubbele binnendeur en ik ben weer klaar om het draaiwerk weer op te nemen.

Gisteren avond toch een kleinigheid gemaakt zoals een sleutelhangertje en nog een 2-tal balpennen.
Ik zal ze straks op de forum plaatsen.

Groetjes Didier Sirjacobs.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
supermooie schaal en supermooi hout!!

Hé René, dankjewel voor je commentaar :D

- - - Updated - - -

Zeer prachtige structuur van het hout en mooi gedraaid.
Dit zou ook ééntje zijn voor mijn bezit moest ik hem gedraaid hebben.
Kortom, een waardevolle schaal Leo.
Proficiat.

Vandaag en morgen ben ik bezig met de opbouw van onze opendeurdagen die het komende weekend zijn.
Daarna nog een keuken plaatsen en een dubbele binnendeur en ik ben weer klaar om het draaiwerk weer op te nemen.

Gisteren avond toch een kleinigheid gemaakt zoals een sleutelhangertje en nog een 2-tal balpennen.
Ik zal ze straks op de forum plaatsen.

Groetjes Didier Sirjacobs.

Dankjewel Jacob, ja lekker mooi hout dat was, hoop dat de keuken plaatsing voorspoedig gaat en de deuren mooi passen zonder problemen, and life will be good :)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Leo ik vind het hout geweldig mooi en de schaal ook. Alle schalen die ik van je zag hier op het forum hebben dezelfde voet, je eigen beeldmerk. Maak je ze altijd zo of zijn er nog meer smaken?
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dit is wel een heel gaaf stuk hout!
Ik begrijp dat je deze niet weg doet.
Klasse.

Dank je voor de kritiek schrijnwerker, het is gewaardeerd :)

Leo ik vind het hout geweldig mooi en de schaal ook. Alle schalen die ik van je zag hier op het forum hebben dezelfde voet, je eigen beeldmerk. Maak je ze altijd zo of zijn er nog meer smaken?

Thanks Wim :), de voet is in meeste gevallen op die manier afgewerkt, en ja eigen beeldmerk in zekere zin, heb dat al vele jaren gedaan, soms een klein beetje verschillend, maar toch nog hetzelfde.

Vroeger (50 jaar geleden) deed ik dit zo, en soms is het echt anders voor redenen zoals je kunt zien hier ;)

Bottom finish 50 years ago.jpg bottom finish.jpg Bottom foot finish.jpg Bottom round Catalpa.jpg Bottom decoration finish.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.