Gezocht: service manual Makita JR3070CT reciprozaag

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.235
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Mijn trouwe reciprozaag heeft de geest gegeven - anker kortsluiting. Dat kan ik ook zien, en ik heb een nieuw anker, dus so far so good.

Maar het gedeelte voor de motor is van dik aluminium/staal en zit vast met kruiskopschroeven met loctite.
Nou vind ik kruiskopschroeven normaal al niet zo fijn, maar deze krijg ik echt nauwelijks los dus ik zou graag eens in de service-manual
kijken wat er precies los moet en hoe.

Heeft iemand (een link naar) zo'n handleiding?

Bedankt,
Jurriaan
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.235
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik wilde even zeggen dat het gelukt is, de zaag functioneert weer als vanouds. Wel zou ik graag nog eens babbelen met de ingenieurs die bedachten dat schroeven die zo vast moeten zitten dat ze met locktite gemonteerd moeten worden als kruiskopschroef uitgevoerd moesten zijn; ik heb daar bij de montage toch maar binnenzeskantboutjes (Din 912) voor gebruikt nadat ik bij het losdraaien wel wat moeite had en bij 1 schroef zelfs een gleuf er in moest veilen voor hij mee wilde werken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.037
2.572
Als je loctite los wil hebben. Even de fakkel er op. Draai je de schroeven er over het algemeen zo uit. Bij zwaar draaiende kruiskopschroeven,gebruik een slagschroevendraaier, dan houd je de kop beter heel.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Inderdaad Chevy66 , aluminium zet meer uit als staal .
Of de schroef laten schrikken , losdraaien ( onder spanning houden ) en tegelijkertijd een tik met de hamer geven .
Succes Willem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.