Aansluiting stofzuiger geplaatst in werktafel.

beagle

Actieve deelnemer
27 jul 2011
51
0
Nu de zaagtafel klaar is heb ik nog een totaal ander vraag.

In de werktafel komt de vaste opstelling van de stofzuiger. In de werktafel is een schakelaar voorzien zodat ik de stofzuiger onafhankelijk kan laten werken of dat hij aanslaat als de zaagmachine in werking treed.

Nu zit ik dus met een aansluitprobleem aan die festo-stofzuiger.
Wil ik hem als stofzuiger gebruiken, dan moet ik hem toch weer uit de werkbank halen, Ik moet dan de zuigdarm aan het toestel veranderen. de darm van het zaagmachine eruit, de darm van de stofzuiger erin. Dus ook telkens die stofzuiger uit de werkbank nemen.
Ik vroeg mij af of er niet "iets is , zodat je de stofzuiger vast kan laten in de werkbank maar dat je ergens vooraan een soort aansluiting krijgt voor de klassieke slang. en als je de slang wegneemt dat het gat gesloten wordt.
Gebruik je hem als stofzuiger, dan moet de slang naar de zaagmachine gesloten zijn. en visa-versa , een soort tweeweg dus.

Iemand een idee hoe je zoiets kan maken of een verwijzing naar een website waar je zo een ding kan kopen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Staat de tafel vrij of tegen een muur? Waarom zet je de stofzuiger er niet gewoon onder, ipv erin? Bij mij heb ik een opening gelaten vooraan voor de stofzuiger, de slang komt gewoon langs voor uit en zo naar boven naar een arm boven de tafel waar ik de buis in haak. Zo kan de stofzuiger er makkelijk uit, kan ik de buis losmaken van de arm als ik ver van de tafel wil werken en je hebt ook toegang tot de verschillende knoppen dan de stofzuiger.
Een stofzuiger sluit je beter niet in, de lucht die hij uitblaast is nogal heet. Voor de levensduur van de machine geef je die beter een minimum aan luchtverplaatsing.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.