Glijbaan voor een bed ,welk materiaal ?

rvweel

Nieuw lid
11 apr 2014
12
0
44
Berkel & rodenrijs
Ik wil een steigerhoutenbed maken voor mijn zoon, met een glijbaan, maar eh welk materiaal kan ik dan evt gebruiken voor het glijgedeelte van het bed ?

Ik hoor graag van Jullie

Mvg
Richard
 

Glen

Actieve deelnemer
1 apr 2009
95
0
Arnhem, als ik thuis ben
Ik heb in de woonkamer een glijbaan gemaakt voor het spul dat hier ronddartelt. Destijds met een geodriehoek op pad geweest in de buurt op zoek naar glijbanen. De hoek die ik heb genomen is 30 graden, en met een hoogteverschil van een meter is het vaartje al behoorlijk (maar wel veilig).
Succes!

groet,

Glen
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Je kan de snelheid toch ook minderen door een "uitloop" te maken? In plaats van recht naar beneden (onder hoek van 30°) kan je toch ook nog een korter deel toevoegen met een mindere helling of zelfs horizontaal, zodat zoontje al wat vertraagd is tegen dat hij met zijn poep op de grond botst? (als hij later met zijn gezicht naar voor naar beneden gaat heb je ook minder kans op kapotte tanden).
 

rvweel

Nieuw lid
11 apr 2014
12
0
44
Berkel & rodenrijs
Oke, bedankt ( maar eh kan je betonplex ook in andre kleuren krijgen dan bruin of kan je het schilderen ? )

30 graden ongeveer, oke . , misschien probeer ik het iets minder stijl ( het is nogal een losbol)

Mvg
Richard
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Oke, bedankt ( maar eh kan je betonplex ook in andre kleuren krijgen dan bruin of kan je het schilderen ? )

30 graden ongeveer, oke . , misschien probeer ik het iets minder stijl ( het is nogal een losbol)

Mvg
Richard

Volgens mij in licht en donkerbruin, welke kleur zou je willen?
Verf of lak is er denk ik zo af, en word hij ook weer stroever van, dan zou je net zo makkelijk berkenmultiplex kunnen nemen en die spuiten met een spuitbus. (buiten)
Of van berken en dan op het glijvlak een plaat gekleurd plexiglas.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik weet het niet maar ik zolu gewoon een gebogen versie maken van verschillende lagen vouwtriplex op elkaar lamineren. Dan kan je ook een mooie uitloop erin vouwen. Kwestie van strak in de lak zetten en het glijdt als een tierelier (zie sjoelbak)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.