Mijn pinksterbesteding, nieuwe terras

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik heb de pinksterdagen maar eens aangegrepen voor een al een tijdje openstaand project. Het vervangenvan een chinees hardstenen terras door een mooi houten vlonder. Heb Douglas hout gebruikt hiervoor vanwege het prijsverschil met hardhout en bovendien mooie tekening en kleur hiervoor. Lijkt me ook duurzamer dan altijd maar hardhout hierheen halen wat keer op is. De duurzaamheid van douglas zou ruimschoots voldoende moeten zijn voor de toepassing.

Regels van 10x5 gebruiken, hoh 48 cm dus lekker stevig. De regels een keer rondom gebeitst omdat ze toch op het zand liggen. Weliswaar overdekt maar kan altijd enigszins vochtig worden. De normale duurzaamheid van het hout icm de beits ou voldoende lang mee moeten gaan lijkt mij.

Als dek planken van 20x3 cm. Lekker stevig terras geworden waar ook event nog een keer een jacuzzi op zou kunnen.

Zaterdag een kleine kuub hout gehaald, zondag het frame gemaakt en maandag de planken erop. Tussen de buien door zo rond half tien klaar gisteravond en toen as het op het nieuwe terras goed rusten.

foto 1.jpg

foto 4.jpg

foto 5.jpg

foto 2.jpg

foto 3.jpg

foto.jpg
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Ha! mooie besteding van de Pinksterdagen;) jammer dat je hiervoor de Hammer's niet hoefde te laten draaien:(

Maar toch, lekker werken met hout en een eindresultaat waar jullie veel plezier van hebben!


Fons
 

Ramon

Nieuw lid
26 sep 2012
15
0
Als ik het zo in mag schatten heeft hij het overstek aanzienlijk ingekort en heeft de boom nog een tijdje ;)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Inderdaad Ramon, er is circa 50 centimeter van de planken afgehaald, had ze er eerst opgelegd met hun volle lengte en even hoek uitgehapt omdat het boompje in de weg stond :)

foto.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Yep kloplt, voor de schaaf hoef je je gehoorbescherming niet op. Wel voor het monotone gebrom van de afzuigen. Da's een stuk meer geluidsdruk dan de schaaf.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Dankjewel Albert, ik ben me mentaal aan het voorbereiden op het laatste stukje graven en dan kan er weer een houten terras bij, dan zijn alle stenen terrassen inmiddels vervangen door houten.

Gisteren mooi pakje Douglas laten brengen, voor het terras, 5 nieuwe poortdeuren en een loungebank.

Helaas toch eerst graven, dat wordt nooit mijn hobby

foto 1[3].jpg

Wel zo verstandig geweest om het hout te laten brengen, dit krijg je niet op een aanhangertje, en de man met de kraan was zo vriendelijk het vast in mijn tuin te parkeren, scheelde mij dan weer wel paar uurtjes sjouwen met planken. Scheppie wordt nog wel keer verstandig ;)

foto 2[3].jpg

foto 3[3].jpg
 
A

Athanor

Guest
Spannend!!! Aparte manier van stapelen houdt je leverancier erop na:confused:

Succes met de klus! Fons
 
A

Athanor

Guest
Verhip zeg dat zal het zijn, een mooie manier van "omdenken" :) Al weer wat geleerd vandaag!


Fons
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Haha ik denk meer dat het toevallig was zoals het op de werf lag. Het was wel netjes stabiel dus alhoewel het er beetje stom uitziet viel het mee. En waarschijnlijk toevalligerwijs lagen de regels wel netjes bovenop en die had ik inderdaad het eerst nodig. Helaas lag middenin de stapel planken die ik pas als laatst nodig heb maar die 150x20x2000 wegen niet zoveel dus die liggen netjes inmiddels onder de andere overkapping te wachten op hun nieuwe bestemming.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.