CTL mini + Domino 500

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Is de CTL mini voldoende om aan te sluiten op de Domino 500?

Welke machines kunnen nog aangesloten worden op de CTL mini (in principe allemaal, maar welke werken optimaal?)
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ja hoor, de domino 500 doet het prima met de Mini, die combinatie heb ik ook. Verder gebruik ik de Mini met de ATF65 (invalzaag), OF1010 (bovenfrees) en de PB300Q (decoupeerzaag). Met de verschillende schuurmachines kan de mini ook prima overweg.

Ik heb onlangs herbruikbare zakken voor de Mini besteld, maar die heb ik nog niet kunnen testen. Ook een plan voor een eigenbouw cycloon staat nog in de ijskast.
 
A

Athanor

Guest
Ik gebruik de Domino machine in combinatie met de lichtste Protool stofzuiger, werkt ook prima!

Fons
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Bij de Festool stofzuigers is het enige verschil de inhoud van de bak, de kracht waarmee ze zuigen is bij alle CTL modellen zo goed als identiek.(vroeger waren de mini en midi wat minder krachtig dan de andere CTL modellen)
Ze werken er allemaal optimaal op, het enige probleem is de inhoud van de zak. En dat hangt sterk af van het type werk dat je doet, met de domino krijg je hem niet snel vol, maar met frezen of schaven loopt hij sneller vol. Zelf de standaard zakken krijg je makkelijk leeg en ze gaan erg lang mee. Wil je mobiel werken dan is de mini of midi ideaal, want een half volle CT36 of hoger is loodzwaar.
 

WR1944

Oud hout
Ik gebruik de MINI voor al m'n Festool gereedschappen en heb daar geen problemen mee. Alleen als bij het frezen er stukken hout uitbreken kan dit wel eens voor een verstopping zorgen. Met m'n Makita vandiktebankje loopt de slang vol. Als ik een dikkere slang op de MINI kwijt kon was denk ook dit probleem opgelost.
@houtenklaas, haal dat plan uit de ijskast en maak je cyclone. Het scheelt aanmerkelijk in zakken.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Ik heb goede ervaringen met de mini op een lamello en mafell invalzaag, bovenfrees. Moet wel ook aan de cycloonbouw! Zakken vliegen vol, vooral als je flink wat gaat zagen :)
 

WR1944

Oud hout
Ik heb zelf geen mini, maar ik heb begrepen dat je de dikkere slangen gewoon kan gebruiken. De haakse aansluitbocht weglaten en de slang recht omhoog laten vertrekken.

Dat verhaal is mij bekend maar ik heb een cyclone op de MINI geklemd en daar begint mijn probleem. Ik zal eens kijken of er ruimte genoeg is in de voetplaat om er een dikkere slang door te steken. Maar dan heb ik probleem nummer twee, de aansluiting op m'n cyclone moet dan veranderd worden. Je begint ergens aan en voor je het weet stapelen de modificaties zich op.

Ik moet er in alle rust nog eens goed over na denken.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Als je die dikkere slang recht omhoog aansluit, dan krijg je hem vast niet meer zo mooi opgerold in het open compartiment van de mini?

Iemand hier die dikkere slang op zijn mini heeft mrt foto's?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.