budget combiné

Si!lveradojw

Nieuw lid
2 jun 2014
2
0
Kortessem
Ik ben al een tijdje gebeten door de hout-microbe. Tot nu toe heb ik alles in elkaar gebokst met afkortzaag, bovenfrees, harwi tafelzaag en handgereedschap.

Ik wil nu verder gaan met fijner werk zoals trappen en meubilair en wil hiervoor ook beter materiaal aanschaffen.
Omdat dit voor mij een hobby is ben ik budgettair beperkt.

Ik heb 2 loten eikenhout aangeschaft met de bedoeling een trap te maken. Dit dien wel nog volledig bewerkt te worden (gezaagde stammen)

Ik ben opzoek naar een combiné om zoveel mogelijk bewerkingen te verzamelen op 1 machine.

Nu heb ik voor mijn budget volgende toestellen gevonden:

Felder BF3 (1985)

Robland X31 (1995)

Lurem CB 310 (2007)


Wat is hieruit de beste keuze? Naar de felder ben ik reeds gaan kijken en is heel weinig gebruikt en draait perfect, is wel een machine van bijna 30j oud.
Van Robland lees ik hier vanalles, ben zelf nogal een pietje precies dus weet niet of dit een goede keuze zal zijn.
Met Lurem geen ervaring.

Wat raden jullie mij aan?
 

SamR

Actieve deelnemer
5 jan 2014
62
0
Roeselare
Laat je niet enkel blindstaren op hoe goed de machine is. Maar weet ook zeker of je nog wisselstukken kan krijgen ervoor. Want dat zal na een verloop van een probleem worden bij machines van dertig jaar.
Ik heb mij altijd laten vertellen dat felder extreem goeie machines maakt.
mvg,
Sam
 
A

Athanor

Guest
De Felder of de Lurem... De Lurem staat ook bekend als een degelijke machine, volgens mij had deze standaard ook iets extra's, staat me bij een traploze toerenregeling ofzo..... weet het niet goed meer:eek:


Fons

- - - Updated - - -

Jahaa dat was het, frequentieregelaar... In dit topic te zien, maar heb je waarschijnlijk al bekeken.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.