Levenslijn van Joop van Bergen

A

Athanor

Guest
In het psychogeriatrisch verpleeghuis Nieuw Mellens in Leeuwarden, waar ik momenteel tijdelijk een collega vervang, kwam ik een houten kunstwerk van Joop Van Bergen tegen getiteld: "Levenslijn". Hier een impressie van dit toepasselijke kunstwerk, waar de herinnering aan het leven en de breuken die men daarbij kan ervaren worden gesymboliseerd. Een inspirerend werk dat vast nog meer interpretaties bij de kijker zal oproepen. Wat zien jullie er in?

Fons

image.jpg

image.jpg
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Joop van Bergen heb ik wel een paar keer ontmoet, hij had o.a. altijd werk hangen bij Viro Engineering in Leeuwarden. Hout was toen nog niet zo mijn ding, computers (werk) en racemotoren (hobby) waren het toen. Joop van Bergen is nog actief, zie zijn website.
Maar nu je vraag Fons, want ik zwets weer helemaal off-topic, ik zie een soort handvat uit de muur, dat zich in 2 linten zwierig en uitnodigend manifesteert en zich in de bovenste transformeert tot een soort haak, een uitnodiging om mee te gaan en desnoods trekken we je mee..........maarruh ... effe rustig ademhalen, ja, wel leuk, origneel en je vraagt je af wat de kunstenaar bedoeld met levenslijn; begint die ergens en waar houdt het dan op...

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Fons....Wat doe je mij weer aan ? :eek: Er komen direct alweer allerlei ideeen voor nieuwe projecten naar boven borrelen....

T leven kent bepaalde periode's die soepel en glad zijn....tevens heb je onderbroken momenten die ruw en ruig zijn....Yep...precies zoals t leven !! Beide momenten dragen mooie dingen bij zich, het is aan diegene zelf om deze te ontdekken.....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.