onderdelen wipzaag

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Mijn pa kocht lang geleden een wipzaag, en als brave burger wilde hij met Metabo iets degelijk kopen. Ik heb het ding na lang stilstaan weer uit de kast gehaald, en denk dat ik een nieuwe geleider nodig heb. Het toestel ziet er jaren 80 uit, winkel zegt dat onderdelen niet meer te krijgen zijn voor zo'n stuk antiek. Wat nu?De geleider staat krom, het wieltje dat het zaagblad recht houdt heeft speling en gaat alle kanten op. Het zaagblad komt altijd krom te staan, en recht snijden (met geleider) gaat ook niet. Toestel is een Metabo "St 350".
 

PT Cruiser

Actieve deelnemer
8 mei 2013
56
0
Bel eens naar de klantendienst van Metabo, daar kunnen ze je zeggen of er al dan niet nog onderdelen te krijgen zijn.

Zijn er via Metabo geen onderdelen meer te krijgen, vraag dan (of zoek op internet) naar een onderdelentekening (met de referenties van de betreffende onderdelen). Met het nummer kan je vast wel iets vinden op ebay ofzo.

Een andere mogelijkheid is kopen via powertoolspares.uk of een gelijkaardige website.
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Hmm, da's wel de logica zelve. Ik was gewoon wat ontmoedigd door de winkel. Ik zal eens bellen naar Metabo en uitkijken naar een onderdeelnummer. Zit jij onder dezelfde naam op autoforum? Dan kennen we elkaar van ziens :)
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Met een wipzaag bedoel je het Belgische woord voor de Nederlandse decoupeerzaag?

Een wipzaag kan namelijk ook een grote afkortzaag zijn.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Is het met alle eerdergenoemde mankementen wel de moeite waard om 'met restaureren? Als ik het zo lees is er wel het e.e.a. mis mee en lijkt het me de vraag of het de moeite is.

Wel een leuk projectje overigens, als je het doorzet zou ik inderdaad even bij de fabrikant informeren. Hopelijk is het net als bij Festool zo dat je jaren na dato nog onderdelen kan krijgen!
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Metabo gebeld, toestel is meer dan 30 jaar oud en er is geen enkel onderdeel nog voor te krijgen. Ze hebben er zelfs geen documentatie meer van.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Nou, da's een goed excuus om een nieuwe (of 2e hands) te kopen dan, mocht je er nog geen hebben! (en er wel een willen. ;) )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.