Alternatief hout carport

medic112

Nieuw lid
7 jan 2010
5
0
hallo,

ook al weet ik dat jullie allen profs zijn in het werken met "echt" hout, toch had ik een vraagje voor jullie.

Wij gaan een carport plaatsen tegen de woning. De opzet is steeds geweest om deze carport af te werken met ceder planken. Omdat wij wat op een berg leven, en gure weersomstandigheden een understatement zijn, zouden wij een alternatief willen overwegen.

De zijde van de carport die niet tegen de woning aanleunt bevindt zich net "op" de perceelsgrens met onze buren. Het is dus uitgesloten om te kiezen voor een product dat wij periodiek dienen te behandelen (kunnen er eigenlijk nadien niet meer aan). Ceder in zijn natuurlijke, onbehandelde vorm zal veel te vuil worden en te veel afzien, behandelden lukt dus niet. Hebben jullie voor ons alternatieven zoals bijvoorbeeld "trespa medeon wood decors loft grey" of andere producten, die duurzaam zijn, niet hoeven te worden behandeld en last but not least er natuurlijk uitzien?

Wij willen dus een houten carport zetten met een ogenschijnlijke houten afwerking, maar met een alternatief.

alvast bedankt!!

medic112
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Als alternatief van trespa zou je rockpanel kunnen gebruiken.
Rockpanel is een stuk lichter en makkelijker te verwerken, ook werkt het niet zoveel als trespa.
Van rockpanel kun je ook schroten krijgen.
Wat je ook zou kunnen gebruiken maar wel duurder is is Werzalit.
Werzalit schroten zijn onderhoudsvrij en zijn in alle RAL-kleuren verkrijgbaar.
 

medic112

Nieuw lid
7 jan 2010
5
0
"creatief" is mijn middle name!

Helaas ben ik er al lang naar op zoek, maar kan niets concreet en bevredigends vinden, vandaar deze oproep aan de pro's ...
 

houten thijs

Nieuw lid
28 jan 2010
1
0
Je kan ook kiezen voor thermisch verduurzaamd vuren (geplatoniseerd). Duurzaamheidsklasse I/II en heeft zelfs een beetje de looks van ceder. Lekker onbehandeld laten vergrijzen. Gaat decennia mee! Wordt geleverd in diverse rabattypes door o.a. platowood, modiwood en nog een aantal producenten.

Groet!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.