PDA

Bekijk Volledige Versie : box clamp woodpeckers

rendew
28-05-14, 12:59
Voor mij is de kogel door de kerk , ben door de knieen gegaan voor deze klemmetjes zijn ze nodig eeuuh nee wil ik ze hebben YES !!!!

Als ik ergens van op tt- t - t- tilt sla is het wel lijmen daar gaat het bij mij altijd mis ook met het kissie II project , als dit de lijm stress kan minderen ben ik de gelukkigste chaotische neurotische zenuwachtiste hout frobelaar ter wereld !!! EUREKA !!! :p

http://youtu.be/xn-YDVNP4as

Zie het weer helemaal zitten !!!

Scheppie
28-05-14, 13:16
Hij heeft ze gewoon alweer.... ik zit er ook een beetje op te azen :-) hoeveel heb je er?

rendew
28-05-14, 13:17
Heb ze nog niet heb er 4 van besteld wil er eigenlijk 8 maar giro blauw moet blauw blijven !

ArtHarg
28-05-14, 13:38
4? Of 4 setjes van 2? ;-)

klaas0639
28-05-14, 13:39
Ziet er mooi uit. Waar heb je ze gekocht?

mvg
klaas0639

ps: wat stress en lijmen betreft: je bent niet de enige die van lijmen overstressed raakt. Ik zit op een meubelmakerscursus (nog steeds) Als een cursist zijn " werkje" gaat lijmen, moet je zelfs de - anders altijd laconiek - docent niet voor de voeten lopen.

rendew
28-05-14, 13:57
4? Of 4 setjes van 2? ;-)
EEuuh 2 setjes van 2 dus 4 :p

- - - Updated - - -

@klaas0639 bij gereedschappro

rickkoorman
28-05-14, 14:02
Tof !!!!!!!!!!!!!!!!!

Woruta
28-05-14, 18:17
Dure speeltjes, maar niet zo duur als al die kalmeringspilletjes en drankjes ;)

Wim Kluck
28-05-14, 18:36
Ben toch wel een beetje jaloers. Heb er ook wel eens naar lopen kijken maar de prijs en de ruimte om ze op te bergen houden me nog (even) tegen.

O Peatey
28-05-14, 19:08
Dure speeltjes, maar niet zo duur als al die kalmeringspilletjes en drankjes ;)
Worden ze dan wel vergoed door de zorgverzekeraars?

rendew
28-05-14, 21:20
Worden ze dan wel vergoed door de zorgverzekeraars?
Dondersju , ga gelijk effe checken of ik er iets van kan vinden in de polis moet toch wel onder te brengen zijn bij de alternatieve geneeswijze (ziele rust ) toch :p

Wim Kluck
28-05-14, 21:35
Reguliere geneeswijze kan ook. Het stopt je hartkloppingen na een tijdje.

Zweihaak
28-05-14, 21:44
Klemmen deze makkelijker of beter, of zijn ze breder inzetbaar dan deze types?
Want qua prijs verschillen ze behoorlijk, 44,- tegen 16,-

17074

rendew
28-05-14, 21:51
per 2 of per suk ?

Die woodpeckers gaan per 2 en dat is 44 eurries

En riood is veeeeeel toffer !!!!!!!!

Zweihaak
28-05-14, 22:08
Nee prijs per stuk, twee stuks dus 32,- euro.
Maar as je rood mooier vind, Bessey heeft ze ook, maar dan voor 32,- per stuk :p

Als ik goed begrijp moet je dus twee inbussen vastdraaien?
Dan lijkt met de Stanley of de Bessey's sneller werken, zeker als je lijm stress hebt :rolleyes:

ArtHarg
28-05-14, 22:31
Volgens mij kan je deze klemmen onder antidepressiva declareren: ze nemen de afwezigheid van druk weg :)

coko
28-05-14, 23:11
Volgens mij kan je deze klemmen onder antidepressiva declareren: ze nemen de afwezigheid van druk weg :)

;)

rickkoorman
29-05-14, 06:38
@wimkluck : Ik heb de oplossing voor je dilemma. Mijn werkplaatsje hier op zolder kan makkelijk fungeren als tijdelijk opslag voor deze toffe klemmetjes !:D

avos
29-05-14, 10:28
Ik ben benieuwd hoe ze gaan bevallen. Ik heb er ook al even naar gekeken, voordeel tov de getoonde stanley klemmen is volgens mij toch wel dat je ze ook als " onderzetter" kunt gebruiken. Ze zitten daarmee minder in de weg bij verbindingen lijmen of fixeren.

Vind sowieso dat woodpecker erg leuke spulletjes maakt....

Scheppie
29-05-14, 13:21
Leuke dingen inderdaad, ik denk dat ik er ook maar eens 4 ga bestellen, voordeel van deze boven de Stanley klemmen is natuurlijk ook dat deze in kleinere hoekjes kunnen en makkelijk in je systainer passen om ze niet kwijt te raken. Die Stanleys zijn wel een beetje lomp voor kleine hoekverbindingen. Mooi spul Woodpeckers inderdaad.

jaap
29-05-14, 13:49
Prachtige klemmetjes, maar het lijkt me we ook wel iets om zelf te maken, of althans iets wat er op lijkt.

jaap

rendew
29-05-14, 15:48
Mot wel ontstresse Jaap !!!! anders raak ik weer van de leg van die in elkaar geflansde klemmetje s

WR1944
29-05-14, 18:28
Prachtige klemmetjes, maar het lijkt me we ook wel iets om zelf te maken, of althans iets wat er op lijkt.

jaap

Dat zelf maken zou wel eens tegen kunnen vallen. De ene driehoek zit met kleine tandjes gefixeerd op het onderblok. De andere driehoek wordt langs een schuin vlak in de hoek gedrukt en door de wigwerking komt daar flink wat kracht op de zijranden.

Ik heb hier al eerder naar gekeken maar ik ben nog steeds niet echt overtuigd. Ik zoek nog steeds iets dat een hoek haaks kan inklemmen maar ook de lijmvlakken op elkaar perst.

Zweihaak
30-05-14, 15:35
Leuke dingen inderdaad, ik denk dat ik er ook maar eens 4 ga bestellen, voordeel van deze boven de Stanley klemmen is natuurlijk ook dat deze in kleinere hoekjes kunnen en makkelijk in je systainer passen om ze niet kwijt te raken. Die Stanleys zijn wel een beetje lomp voor kleine hoekverbindingen. Mooi spul Woodpeckers inderdaad.

Dat ze geen spindel hebben kan handig zijn, maar als ik zie dat je twee inbussen moet vastdraaien kost denk ik meer tijd?

WR1944
30-05-14, 17:34
Dat ze geen spindel hebben kan handig zijn, maar als ik zie dat je twee inbussen moet vastdraaien kost denk ik meer tijd?

Er is één driehoek die je vastzet met een inbussleutel. Als je met de hetzelfde houtdikte blijft werken met een werkstuk hoef je dit niet meer te verplaatsen. De klemmende driehoek kan je met een inbussleutel OF een stermoer aan de onderkant vastzetten.

Zweihaak
30-05-14, 17:43
Dan is het dus handig als je voor je gaat lijmen ze op dikte instelt?

Is het ook bekent hoeveel Nm klemkracht ze hebben?

Huib
30-05-14, 18:45
Handige tooltje voor... Zie ook een voorbeeld in het filmpje dat er 16 van die dingen worden gebruikt voor een eenvoudig iets waar het verband normaliter zichzelf zoekt, mits recht gezaagd :D

Lijkt me vooral handig voor het fijnere werk maar met zuiver zaagwerk, nameten van het diagonaal en een paar klemmen kom je een heel eind.

Nu ben ik de laatste die bespaar op uitgaven als het goed gereedschap betreft maar 16 = 8 x 36,99 dollar plus verzend en eventuele inklaring voor plastic geeft me een hoop stress zonder dat er een drop lijm aan te pas komt. Denk dat je met vier stuks aardig in de goede richting zit.

Salland detail is dat topic starter zichzelf een chaotische neurotische zenuwachtiste hout frobelaar ter wereld noemt maar rood veel mooier vind:eek: Das vragen om...

rendew
30-05-14, 19:13
Giro blauw past niet bij mij huib en alles wat mij ontstressssst is mooi mee genomen!!!!
Maar je hoeft ook niet alle klemmetjes te vervangen mag best combinaties maken met andere puike klemmetjen van bv bessey (moet wel in dezelfde kleur blijven he )

Heb er zelf 4 besteld wat 83 eurries kost en als het mij tevreden stelt nog een 4 en dan vind ik het wel ok ben geen bedrijf he

Huib
30-05-14, 19:39
hahahaha, blijf het knap vinden wat betreft jezelf kennis en spot en geniet van je postings.

Edit; wil effe benadrukken dat je kissie een favoriet van me is om te volgen. Wordt er zelf ook zenuwachtig van en als straks alles naar me zin in ga ik ook aan dit waagstuk beginnen.

klaas0639
30-05-14, 20:57
Hm, is het kunststof? Was er voetstoots van uit gegaan dat het aluminium of staal was.

klaas0639

jjnh
06-06-14, 15:04
Hier is de cheapo versie ;)

http://youtu.be/iSX2Pp-KdZk

Deze gebruik ik al een tijdje. Simpel en zeer doeltreffend ... :cool:

17287

17288

Jan van der Ploeg
06-06-14, 15:29
Hier blijft de giro zeker blauw van.

Scheppie
06-06-14, 15:37
Emige wat hij er niet bij verteld is dat je wel moet zorgen dat je blokjes die je als aanslag gebruikt 100% haaks zijn, anders wordt het niet veel.

En zou je een houten blok niet mee vastlijmen?

Principe is lekker simpel, zoal zo vaak als je de geometrie van de verbinding gebruikt maak je er zo een hulpstuk van, where wiskunde meets woodworking

mans
06-06-14, 16:36
Emige wat hij er niet bij verteld is dat je wel moet zorgen dat je blokjes die je als aanslag gebruikt 100% haaks zijn, anders wordt het niet veel.

En zou je een houten blok niet mee vastlijmen?

lijkt me vrij logisch dat het haaks moet zijn, als je dat nog verteld moet worden !
als je de hoek iets groter maakt raakt hij de lijmnaad niet.;)