kast voor aquarium

freakyfrank

Nieuw lid
9 jan 2010
5
0
Hoi,

Even voorstellen,

Ik ben Frank, 33 jaar (en ik doe............) Nee ik ga een kast maken voor mijn aquarium.
Zodoende kwam ik hier terrecht.
Zal binnenkort ff een ontwerpje plaatsen en dan hoor ik graag jullie reacties.
Want ik ben echt een leek in houtbewerking.

Groet Frank
 

freakyfrank

Nieuw lid
9 jan 2010
5
0
definitiefopengewerkt.jpg

Nou dat duurde even....Het ontwerp!
definitiefopengewerktzoom1.jpg

definitiefopengewerktzoom2.jpg
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
dat ziet er goed uit. en maak je er nog deurtjes in (klap of schuif) dan kun je meteen wat voer ed kwijt ;) of was dat niet de bedoeling?
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Wat van soort verbindingen ga je gebruiken? Op de tekening lijkt het alsof alles koud op elkaar komt?
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Als je toch een verstek maakt, waarom dan niet meteen een dubbelverstek? Dat ziet er pas gaaf (en vakkundig, mits je het netjes doet natuurlijk) uit!
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
.
Want ik ben echt een leek in houtbewerking.
Is het dan wel verstandig om direct ingewikkelde/moeilijke verbindingen te komen?
Wij hebben ook geen idee wat voor gereedschap je hebt/kunt gebruiken.
Kun je daar eens wat uitleg over geven?

Groeten Rudolf.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Ik zou de poten gewoon koud laten dwz. hoe je het getekend hebt.
Gezien er nogal veel gewicht op komt te rusten.
Je wilt geen verbindingen hebben die kan wegschuiven zoals dubbel verstek.
 

tuoh

Oud hout
Inderdaad alles koud tegen elkaar, en met zo een goedkoop setje van wolfkraft enkele drevels inboren om alles op zijn plaats te fixeren, dat moet voor een leek haalbaar zijn.
De stabiliteit van het geheel gaat toch komen van de panelen, de stijlen worden dan enkel verticaal belast, daar kan niet veel fout mee gaan.

Het ontwerp ziet er in elk geval al deugdelijk uit, en dat voor een leek :D :D :D