Een NIEUWE OUDE gereedschapkist

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik loop al heel lang met het plan om kissie twee ook te maken. Nadat ik op de opendag MASAVE het kistje nog eens goed heb bekeken zie ik daar vanaf. Ik ben niet echt een verfijnde timmerman. Meer van het betere kluswerk en hobbyen. Daar komt ook nog eens bij dat ik een aan kleptomanie gelijkstaande verzamelwoede van oud gereedschap heb. Is het oud, is het gereedschap???? dan heb ik er wel een plekje voor in mijn verzameling. Toen ik naar mijn nieuwe huis verhuisde kwamen er nog twee bananen dozen van het zolder met oud gereedschap. Mijn verzamelwoede is gewoon een beetje uit de hand aan het lopen en daar is geen kruid tegen opgewassen. ( Ja niks meer kopen :( )
Kort geleden kwam deze kist op Marktplaats voorbij, Er zat OOK wat gereedschap in dus voor 20 euro vond ik het een koopje. Eerst kwam hij in de woonkamer als opbergmeubeltje. Er is nu een beter plan. Hij word in ere hersteld als : Gereedschapskist.
DSCN9513.jpg
DSCN9514.jpg
Zo op het eerste gezicht een aardig modelletje met hier en daar wat herstelwerk. Hij is van een oudere man geweest wiens kinderen geen interesse hadden. Bij DAGLICHT komen de slechte punten naar voren. Omdat ik voor kissie twee al hout heb gekocht is dit mooi bruikbaar voor deze kist.
DSCN9517.jpg
Als ik verder ben dan meld ik me weer.
hg Hugo
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Hoi Hugo,

Mooie kist! Is het deksel nou vlak, of is het hellend, zoals de populaire Dutch toolchest? Lastig te zien in het perspectief van de foto's.
 

WR1944

Oud hout
Leuk zo'n oude kist. Dat zou hier al als serieus antiek door kunnen gaan. Wat wil je ook met een historie die nog geen 250 jaar terug gaat.
Zo te zien is het deksel hellend zoals het te zien is aan de rechterkant aan de binnenzijde. Het rek voor de beitels (?) ziet er horizontaal uit en de regel waar het deksel op valt lijkt wat schuin te staan.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5