Een Appel potje met een kopere deksel en Cocobolo knop.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dit Appelhout potje had Ik al enkele jaren hier in huis, Ik dacht altijd dat er een deksel op hoorde, het vroeg er om vond Ik.

Zo de gedachte kwam om er een metalen deksel voor te spinnen, maar na overweging vond ik dat een gehamerde deksel wel mooier zou zijn.

Vond in mijn koper schrot een koperen heet water keteltje dat groot genoeg was voor dit werk, even meten en even knippen en toen wat hameren, stukje hard hout in de passende bolle vorm gedraaid en toen op maat gedraaid, toen de rand even een beetje geforceerd zodat het mooi even en rond was.

Gaatje in het center geboord en een knopje van een stukje Cocobolo gedraaid en een gaatje er ingeboord voor een roestvrij schroefje, dat er op geschroefd en ziezoo het was klaar :D

Apple pot lid closed.jpg Apple with copper lid inside.jpg Apple box with lid profile.jpg Apple pot with lid top view.jpg Apple with copper lid bottom.jpg Apple box lid off.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi potje Leo.
Goede combinatie met koper.
Wat ook mooi geweest zou zijn is dat er koperen handvatjes aan waren.
Ja, dit is maar een detail in mijn verbeelding hoor Leo.
Groetjes Sirjacobs Didier
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.