Even voorstellen

PaulduQuartier

Nieuw lid
24 mei 2014
4
0
Zandvoort
Hallo allemaal,

Ik wilde me even voorstellen, ik ben Paul van Wijk, 62 jaar en woon in Zandvoort, waar ik in ons tuinhuis van ca 5 x 5 meter mijn hobbywerkplaats heb.
Ik ben al met houtbewerking bezig vanaf mijn 12e jaar en de laatste jaren heb ik ook het plezier ontdekt van de houtdraaibank.
Jaren geleden begonnen met een oude wasmachine motor, gemonteerd op twee balken en één toerental (erg gevaarlijk), daarna heb ik een (chinese) HBM 1100 aangeschaft, waar ik jaren met genoegen op gewerkt heb, maar nu is hij dan toch aan vervanging toe. (gebroken leunspaan - veel speling tussen hoofd- en meeloop center - trillingen bij zware werkstukken - nieuwe v snaren etc)
Ik overweeg nu een serieuze bank aan te schaffen en kijk naar Wivamac DB6000D - Hager HDE49 of HDE59 - 2e hand Hapfo AP3000 of AP5000 maar moet nog even door sparen om aan de benodigde euros te komen.., maar laat tzt wel weten wat het is geworden.

Hier is een kleine greep uit mijn werk.

Bed nagebouwd van oud italiaans model van grenen en triplex.jpg Hang Leg Kast van grenen en triplex.jpg Kolom met houtdecoratie aan 3 zijden uit oude strandpaal.jpg Leg Kast van grenen en triplex.jpg Voorzittershamer.jpg Voetsuk voor Voorzittershamer.jpg Tafelpoten van vurenhout.jpg Werkbord om oesters open te maken uit azobe.jpg Vuil aanstampers met RVS buis.jpg Proefstuk uit berken.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Wow, je bent een echte serieuze houtbewerker....
Ben je al lid van Radius, de Nederlandse Vereniging van Houtdraaiers?
 

PaulduQuartier

Nieuw lid
24 mei 2014
4
0
Zandvoort
Hallo Pieter,

Bedankt voor je compliment, maar zo goed ben ik ook weer niet, ik heb er gewoon veel plezier in om met hout te werken.
Ik ken de vereniging, maar ik ben (nog) geen lid, als ik een andere draaibank heb zal ik zeker bijeenkomsten bezoeken om te leren van de echte "professionals" en dan eventueel lid worden.

fijne dag,
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum! Veel plezier hier en we zien graag je toekomstige werkstukken!


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.