Koffie ???

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hallo allemaal,

Enkele weken geleden vond ik dat eindelijk weer eens een nieuwe houtleverancier met bijzondere houtsoorten. Ik had al van hun bestaan gehoord maar wist niet meer de naam. Via via kon ik hun dan eindelijk benaderen. Na een aantal gesprekken hebben we besloten om samen zaken te gaan doen. We hebben nu dus een aantal extra houtsoorten in t assortiment. 1 van die houtsoorten is koffiehout...... Deze bomen worden na een bepaalde gekapt en vervangen door nieuwe bomen. De gekapte bomen verdwijnen als kachelhout.....op zich zonde maar ze hebben daar zoveel van dat ik me goed kan voorstellen dat ze dit als kachelhout gebruiken. Gelukkig heb ik een aantal delen in Zwolle staan. Van 1 stuk heb ik een soort ornament gemaakt voor in onze kamer..

20140521_155126.jpg

20140521_155120.jpg

Ben er wel erg blij mee.....soms is een stuk hout zo mooi dat je er niets aan moet doen.....Wanneer ik mijn hoofd nu naar rechts draai kijk ik tegen een stuk olijfhout aan wat ik van mijn goede vriend Athanor heb gekregen. Gewoon neerzetten en van genieten....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Klopt helemaal , het is voor hun makkelijker wanneer ze ook een vast afzetpunt hebben in Nederland....ik bied mij dan graag aan !!

@meron : Het hout heeft nauwelijks tekening...heeft ergens wel iets wel van steenbeuk...Echter zijn de stammen op zich al kunstwerkjes...
 
Nou,... zo'n mooi stuk koffiehout zou ik ook wel erg graag in m'n woonkamer willen hebben, en naast de koffiebrander, 1 in de buurt van de koffieplanten die hier op staan te groeien, en 1 kleintje naast een van m'n koffiezetapparaat. :D
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Echt mooi, een beeldhouwer vertelde mij ooit, het beeld zit er al in, je hoeft alleen weg te halen wat er niet bijhoort. In dit geval niets dus :eek:
Het zou idd een prima bijzettafeltje zijn, met een glazen of natuursteen blad erop.
 
@freaky : Dat is mogelijk hoor.... Wil je eens een foto posten van die koffieplanten die bij jou staan ??

Sorry dat het posten van de foto´s van een van mijn koffieplantjes zo lang duurde maar heb het de laatste weken een beetje druk (gehad) en het is er ook een beetje bij ingeschoten,... maarja hier dan alsnog, het is wel een jong plantje (een kleine 2 jaar jong) en aangezien we hier niet in de tropen leven neemt het plantje z'n tijd ervoor.







 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.