leuke site over bootbouw

Ik zag een site waar verschillende zaken aan bod komen over het bouwen en varen met relatief kleine boten: www.offcenterharbor.com
Om alles echt te kunnen zien moet je echter wel iets betalen: Ik betaal $15 per jaar, dat is iets meer dan een 10 euro.
Er staan hele cursussen op van hoe je een stich & glue kano of een 20 voets Caladonian Yawl bouwt, met alle tips & tricks die je nodig hebt.
Ok, het is in het Engels, maar het is zo leerzaam.
Ook zaken als ankeren, zeilen, safety, etc etc komen aan bod. En wat dacht je van af en toe een mooie Video over het varen met een mooi houten klassieker of een video bezoekje aan het maritiem museum Mystic Seaport, of hoe je moet wrikken, echt alle kanten op: demo van een ouwe rot!

Een andere site over het opknappen van een boot is http://www.unlikelyboatbuilder.com. Hier neemt de maker van de site je mee in allerlei zaken over het restaureren, zeilen, handige zaken aan boord en door hem snapte ik eindelijk hoe astronomische navigatie in elkaar steekt.
Je kunt je er inschrijven voor zijn nieuwsbrief en dan krijg je telkens een update van wat ie nu weer meemaakt. Oh ja, deze is gewoon gratis.

Kijk maar eens wat je ervan vindt. Ik geniet regelmatig!
Groeten
Bert van Baar
bootbouwschool.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.