aanschaf cirkelzaag slijpmachine

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
Beste forum leden, in deze tijd heeft bijna iedere klussenier een zaagtafel en dus het bot worden van het zaagblad, ik ook.
Laten slijpen zou gemakkelijk zijn, maar hier in Africa...zeg me waar? Dus ik wil een slijpmachine kopen die het gewoon goed doet, even de tandjes opfrissen en gaan met dat bananen hout.
Nu kom ik binnen kort weer naar Nederland om er een te kopen,hebben jullie ervaring hier mee ....en wat is een aanrader? Iemand die er een heeft en er van af wil dan hoor ik dat ook graag.:cool:
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
http://www.hbm-machines.com/product...gbladenslijper/hbm-widia-zaagbladslijpmachine

Deze heeft een vriend van me die hem semi-professioneel gebruikt. Hij is er tevreden over. Redelijke machine voor een redelijke prijs.

Maar, is het niet voordeliger en makkelijker voor je om gewoon een stapel goeie zaagbladen van, bijvoorbeeld, Ecotools mee te nemen? Of om die op te laten sturen? Voor 180 euro heb je al een behoorlijke stapel zaagbladen. Als ze op zijn is het ook nog goed basismateriaal om allerhande stalen zaken van te maken, zeker in Afrika weet men daar wel weg mee. Machines gaan stuk en dan zit je daar zonder onderdelen, schiet niet op.

Groet, Rob.
 

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
Dat is waar, hier kan ik bij de chinees Makita bladen kopen voor krap 20 euro. Makita is niet verkeerd natuurlijk, maar voor 20 euro...daar moet iets mis mee zijn, bovendien zijn het 40 tands bladen en niet ideaal voor schulpen, en dat is wat we hier het meest doen.
Dan dacht ik, als het machientje hier eenmaal staat dan kunnen we ook andere blij maken en verdienen we op die manier misschien ons geld weer terug, en ik zit niet tegen een stapel zaagbladen aan te kijken.

Andere kant, een stapeltje bladen in Nederland kopen en hup....in de drum van 200 ltr. is natuurlijk wel even wat makkelijker, gebruikte bladen 2e hands verkopen...mmmm ook niet slecht.

Waar koop je Ecotools bladen voor weinig, ROB?
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Ik heb een Einhell BT-SH 90/350 Zaagblad slijpmachine,
voldoet voor mij goed, maar gezien de naam en reputatie van Einhell zou ik hem zeker niet nemen voor het buitenland, laat staan in Afrika.
Wat je ook koopt, ik zou minimaal een paar reserve sets koolborstels en slijpschijven meenemen.
Joep
 

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
Ja Joep, je denkt gelukkig echt afrikaans...alles moet je hier dubbel mee nemen, nou ja bijna alles:rolleyes:
Dat van Rob vond ik ook niet slecht, heb bij ecotools gekeken en de prijzen vallen mij niet tegen..en zoals Rob zei, kwaliteit ook niet slecht. Heb gevraagd aan ecotools voor export prijzen en excl. btw. dan is het misschien beter en gemakkelijker om gewoon een stapeltje in de drum te mikken....wat vind jij?
Willem
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
kan je geen afrikaan een vijl geven?

Vermoed dat dat goedkoper is dan een machine aanschaffen.Hier in polen slijpen ze iig zelf. Dat zijn de oude grote zaagschijven van relatief zacht staal.
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Willem,
ik ben een echte doe het zelver, en vind het dus ook leuk om elke paar maanden mijn zagen zelf bij te slijpen.
Wat Ecotools betreft, ik heb er nogal wat frezen besteld, tegen belachelijk lage prijzen.
Van cirkelzaagbladen moet je even in het forum naar Ecotools zoeken, ze hebben blijkbaar 2 lijnen, de pro en industrial, de prijzen verschillen niet eens zoveel. zoek even op industrial op dit forum, dan kom je meer te weten.
Je kunt natuurlijk ook het beste van twee werelden nemen, als de financiën geen breekpunt zijn, een aantal ecotools schulpzagen, en een slijpmachine. Enfin, ik kan niet in je portemonnee kijken.
succes met de inkoperij
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ipv een hardmetalen blad een "gewoon" blad? Zaagt net zo goed, alleen de standtijd is korter, eenvoudig op te lossen met een vijl. Persoonlijk vind ik een cirkelzaag scherpen eenvoudiger als een handzaag.
 

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
Een gewoon blad? zie bij ecotool bijv. alleen maar hardmetalen bladen voorbij komen. Kan je mij uit leggen waarom het scherpen van een gewoon cirkelzaagblad eenvoudig is? misschien is dat wel de oplossing voor mij...Alleen zoeken naar de juiste leverancier van gewone bladen, en de TOOL om de bladen te scherpen.

Ik hoor je graag,
Willem
 
Laatst bewerkt:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Dat is een goede, geen idee of gewone cirkelzaagbladen nog makkelijk verkrijgbaar zijn. Informeer eens bij een slijperij.
Een zaag vijlen is vooral genoeg oefenen, daarom zal ik een cirkelzaag wel eenvoudiger vinden. Een platte zaagvijl heb ik dit voorjaar bij baptist gekocht, ze hebben niet meer de kwaliteit van vroeger.
Voor "gebruikt" hout gebruik ik altijd een gewoon blad, dan is metaal raken is minder prijzig, afgebroken tanden bij een hm blad kosten toch 2,50 per stuk dacht ik.
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
In polen zagen we nog met dit. Deze zaagbladen worden niet vervangen als die bot is slijp je hem met een handvijl. Is hij om een of andere reden verbogen dan word hij rechtgehamerd. Het werkt om hekken/schuren mee te bouwen het is niet precies genoeg voor meubels of houtverkoop in het westen.

9 vd 10x zijn ze zelfgebouwd en 50+ jaar oud.
Gunton circular saw rig 23Sept2003.jpg
 

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
En de zaagtafel van golddigger werkt zeker op pen-lite batterijen, maar ik snap wat je bedoelt. We willen hier gewoon vlot werken en dat gaat gewoon het beste met een scherp blad, heb @bijtel zijn verhaal gelezen en ook heel nuttig.
Mijn bladen zijn grotendeels van het merk TT, ken het merk niet en weet ook niet of het een top merk is. In ieder geval lijkt het me nuttig om ze met een simpel machientje te scherpen en dat kan.
Mijn ketting zaag scherp ik ook altijd met een vijltje, gewoon goed en makkelijk. dus zo`n zaagblad opstellen als beschreven bij @bijtel en.....huppekee.

Dan zie ik inderdaad bij ecotools prijzen voorbij komen die echt gezellig zijn, stapeltje meenemen...kan ze hier altijd weer verkopen, en zagen maar.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Waarom niet beide? Stapel bladen mee en een slijpmachine. Meteen een klein handeltje er bij!
 

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
Dat gaat het hem/zij ook worden, leuk om te doen en wellicht een zakcentje erbij en je bladen op en top.

Dus, wie van zijn slijpmachine af wil...kom maar op:rolleyes:
 

atlas1302e

Nieuw lid
19 mei 2014
24
0
Heb een mooie slijpmachine gezien, gude 500..iemand daar ervaring en experimenten mee? De zaagbladen gaan we bij ecotools kopen, niet slecht lijkt mij. Industrieel of prof, zou dat echt veel uit maken....?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.