De Bootbouwschool stelt zich voor

Hallo,
Ik ben Bert van Baar van De Bootbouwschool.
Ik wilde al heel lang mijn eigen boot bouwen, niet echt groot maar wel mooi en op de juiste manier.
Ik volgde in 2001 een cursus bootbow van 3 maanden tijdens mijn sabatsverlof.
Uiteindelijk heb ik destijds niet mijn eigen boot gebouwd maar heb die bootbouwschool gekocht.
Na omzwervingen vanuit Enkhuizen, via Uitgeest ben ik in Den Helder gekomen.
Sinds 2001 geef ikzelf de cursussen en bouw af en toe een mooie roeisloep of kajuitzeiler voor een klant. Ook maak ik onderdelen voor anderen, een zwaard voor een zeeschouw, of een holle mast voor een zeilboot of masthoepels voor een klassiek zeiljacht.
Door de Bootbouwschool zijn in 16 jaar al meer dan 100 bootjes gebouwd en bijna 160 cursussen gegeven: bootje opmeten/uitslaan en mastmaken komen het meest voor.
Sloepenbouw is echter mijn passie.
Inmiddels maak ik wel mijn eigen boot: een 15% vergrote Caladonian Yawl van 6,7m. Dit is een open dagzeiler van Iain Oughtred design, beetje Vikingvoorouders.
Komende zomer geef ik weer een cursus op de Bataviawerf, Daar bouwen we aan een Zweeds eiken BlekingsEka. Als je van 16-24 augustus in de beurt bent, kom gewoon even langs en stel je voor! Bezoek mis altijd leuk en wordt met open armen ontvangen! (Er is nog 1 plek vrij)
Kijk ook op mijn site www.bootbouwschool.nl
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum Bert! Je kunt vast een goede bijdrage leveren aan de onderwerpen en vragen die hier soms oprijzen. Ik heb indertijd met heel veel plezier een overnaads sloepje leren bouwen aan jouw school! Zeer leerzame ervaring was dat.


Fons
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Welkom ,

op dit leerzame forum.
Zeer amusant dat je een cursus wilde volgen en niet beter vond om naderhand de hele school op te kopen!!
Ik keek naar de website en ben heel benieuwd naar foto's van je eigen boot.

groeten,
Ornament
 
Welkom !! Zou misschien wel erg leuk zijn om wat foto's te plaatsen van jullie lopende project.
Goh, wat ben ik hier lang niet geweest!
De Bootbouwschool is overgenomen door Jouke van der Meer, een oud leerling van mij. Zelf ben ik nu met ECHTE pensioen, hoewel t bloed kruipt ….
foto‘s van mijn laatste projecten?
Website is nog steeds Bootbouwschool.nl en een cursus is nog steeds een aanrader. Het heeft menig cursist verder gebracht ….
 

Bijlagen

  • IMG_4526.jpeg
    IMG_4526.jpeg
    184,2 KB · Weergaven: 63
  • img_9347.jpeg
    img_9347.jpeg
    268,2 KB · Weergaven: 64
  • IMG_4726.jpeg
    IMG_4726.jpeg
    140,8 KB · Weergaven: 64
  • IMG_4147.jpeg
    IMG_4147.jpeg
    149 KB · Weergaven: 61
  • IMG_3689.jpeg
    IMG_3689.jpeg
    131,7 KB · Weergaven: 63
  • Leuk
Waarderingen: Vurenhout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.