Kity vlak vandikte bankjes

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik kijk al een poosje rond naar een kleine tweede hands vlak van dikte bankje van wat men noemt een "betere" merk". Ik heb begrepen dat de oudere Kity's daar ook toe gerekend mogen worden. Maar hoe staat het naar jullie ervaring of inschatting met de verkrijgbaarheid van reservedelen voor VvD bankjes als de Kity 439 en 635?

(Defecte motoren etc zit ik niet zo mee. Daar heb ik zelf "verstand" van en zijn bij oude Kity vaak makkelijk door andere types te vervangen, denk ik Maar tanwieletjes, veertjes palletjes en wat al niet meer, is minder makkelijk :)).


mvg
klaas0639
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
402
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Hallo Klaas,
Voor de kity 439 zijn onderdelen verkrijgbaar. Kity is overgenomen door Scheppach en via dat merk is dit type verkrijgbaar.
Ik vond het een prima machine, stevige geleiders en gemakkelijk in de bediening. Ik heb hem jarenlang met veel plezier en storingsvrij gebruikt.
Op een gegeven moment wilde ik bredere planken kunnen verwerken en zodoende ben ik overgestapt op een grotere machine.
Met de oudere types heb ik geen ervaring.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ok, er staat op MP een oude Kity 636 die mij, denk ik, misschien wel past.
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik vraag mij ook gezien de reservedelen daarom af of deze 636 wat is. Er werd ondertussen 200 € geboden.

De 439 van kity (die ook te koop is op MP) zou qua reservedelen dus gunstiger zijn maar wel eens gelezen hier dat de wat nieuwere Kity's minder deugdelijk zouden zijn ofschoon dat even vaak is gerelativeerd.

Wat te doen. Wat vinden julie?

mvg
klaas0639
 
Laatst bewerkt:

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
127
3
Aldeboarn - Fryslan
Ik kijk al een poosje rond naar een kleine tweede hands vlak van dikte bankje van wat men noemt een "betere" merk". Ik heb begrepen dat de oudere Kity's daar ook toe gerekend mogen worden. Maar hoe staat het naar jullie ervaring of inschatting met de verkrijgbaarheid van reservedelen voor VvD bankjes als de Kity 439 en 635?

(Defecte motoren etc zit ik niet zo mee. Daar heb ik zelf "verstand" van en zijn bij oude Kity vaak makkelijk door andere types te vervangen, denk ik Maar tanwieletjes, veertjes palletjes en wat al niet meer, is minder makkelijk :)).


mvg
klaas0639

http://link.marktplaats.nl/m810961442
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
@ Heckemann:
ja die had ik ook zien staan ( dank Jan Jansen) . Is me te veel een opknappertje. Maar jij vertrouwt erop evt wel over reservedelen te kunnen beschikken voor de oudere Kity's?

Mvg
klaas0639
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ik heb nog een 635 staan waarvan de tafels getordeerd zijn maar die verder goed is, dus die kan ik gebruiken voor de onderdelen. Verder kan ik zelf ook wel wat fabrieken aan onderdelen als het niet al te ingewikkeld wordt.

Van die ouwe 635 kan ik het onderstel en de motor gebruiken voor deze, dan ben ik voor een redelijk bedrag voorlopig weer klaar. Op termijn moet er toch wat groters/zwaarders komen maar daar is nu de werkplaats (tuinschuurtje) nog te klein voor.

Vanavond ga ik het ding bekijken, als hij goed is koop ik hem.

Groet, Rob.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hebbes! Het ding was heel lang niet gebruikt maar is wel in goede staat. Het is een recenter model dan de 635 die ik had. De tafels zijn een stuk langer, dat is prettig. Alles draait prettig, de tafels zijn (na even puzzelen) perfect uit te lijnen, alleen zit er links en recht wat vliegroest en zijn de draadeinden waar de vandiktetafel over draait erg vuil, aangekoekte troep met wat roest. Het ding helemaal ingespoten met WD40 zodat alles weer soepeltjes gaat lopen. Morgen schoonmaken en verder op het onderstel monteren. Dan alleen nog mesjes slijpen (of nieuwe) en ik kan weer schaven!:D

Groet, Rob.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Dat is goed om te horen. :). Misschien moet ik ook maar besluiten een oude Kity te kopen en er van uit gaan dat ik wel reserveonderdelen zal vinden als dat nodig mocht zijn. Er zijn veel Kity's gemaakt.

klaas0639
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Je weet in ieder geval dat ik een hele machine heb die gesloopt kan worden. Als je wat nodig zou hebben in de toekomst dan hoor ik het wel.

Groet, Rob.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Maar even een oud topic omhoog schoppen.
Op het interwebs zie ik een Kity 439 vlak vandiktebank te koop staan.
Heeft iemand hier recente ervaringen mee ? Is dit goed spul ?
Wat is een redelijke tweedehands prijs voor deze machine ?
 

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
Ik heb er toevallig laatst één overgenomen van een collega van mij. ook type 439.
ik vind het een goede machine.
gemakkelijk in gebruik en goed te koppelen op een afzuiginstallatie. daarmee zuig je 95% van de ellende weg.

ik moet alleen wat onderhoud plegen aan de rollen van de vandikte. deze lopen niet heel soepeltjes en dus moet ik behoorlijk wat duwen/trekken om het voor elkaar te krijgen.

je planken moet je wel wat overlengte in houden want op het moment dat je hem invoert in de vandikte wil hij nog wel eens wat omhoog kantelen.

ik had een vriendenprijsje... wat vragen ze?
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ik heb voor een 636 €250 betaald. Vond dat eigenlijk aan de hoge kant, bijvoorbeeld omdat de motor niet krachtig genoeg was. Heb je meteen een aandachtspuntje ;)
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
ik had een vriendenprijsje... wat vragen ze?
€360, als ik de foto`s bekijk is hij in goede conditie.
bijvoorbeeld omdat de motor niet krachtig genoeg was. Heb je meteen een aandachtspuntje ;)
Die 439 waar ik naar nu naar kijk, die draait op krachtstroom.
Ik weet niet wat voor motor(tje) jou 636 had ?

Edit, ik heb de verkoper even gemaild, deze heeft ook een licht motortje;) 1.1Kw
Dat is inderdaad een beetje mager.
Die laat ik maar even staan dus.
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
De motor die ik nu heb is ook 1.1kW. Dat gaat net, maar meer is beter. op krachtstroom schijnt een krachtigere motor op te leveren.
De oude was 0.75 geloof ik.

Krachtstroom machines zijn meestal goedkoper dan op 240. Dus de prijs die je noemt vind ik erg stevig. Tenzij de machine volledig gereviseerd is ofzo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.