Chip & dip gemaakt van Acer saccharinum, met slaap en worm holes

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik had een stuk stam van een Esdoorn met wat slaap en ook wat worm tunnels er in, en na het in 2 halven gezaagd te hebben door het hart, was een helft nog al wat hoger, en kwam het idee op om er een schaal van te draaien met een kleinere schaal wat hoger en in een stuk.

Het stuk was een beetje langer dan breed, en ik heb het dus zo gedraaid dat de ruwe hout kant aan twee zijden toont, terwijl de rest normaal rond gedraaid is, en een ring rand er in gedraaid als uitlijn van de bowl, Ik had het boven schaaltje gedraaid zodat er een glazen schaaltje in past voor eventueel gebruik voor wat dip voor de chips ;)

33 cm doorsnee, grote schaal rand 9 cm hoog.

Silver Maple.jpg Silver Maple & glas bowl.jpg Chip & Dip bowl platter.jpg Silver Maple chip & dip bowl.jpg Chip & Dip profile.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Leuk werkstuk weer Leo! Je zou er een handeltje in moeten beginnen. ;)

Hé Klaas hier noem Ik mijn werk “One of a kind woodturning by Leo Van Der Loo” nou dat ONE OF A KIND is heel voornaam, en ja deze schaal heeft al een andere eigenaar in ruil voor $$$

Ge-wel-dig! Super, doet het goed op verjaardagen

Dank je voor de post, Ja ik verwacht dat het wel gebruikt word voor gelegenheden en partijen :)

Mooi Leo.
Wanneer is de chip & dip party?
Groetjes Didier Sirjacobs.

Hello Jacob, or is it Didier ??:confused:, looks like I was confused by your name :eek:.

Not many chip and dip parties here Didier, we don’t care much for that kind of stuff, not to healthy for us oldies, however the kids and grandkids do like the stuff, so yes it is around at fun times :D

The Chip and Dip bowl has found new owners.

But Anny has choices galore for holding Chips and others for the Dip, like you can see here, and this is just one corner of this room with many bowls :)

Just one corner of the room.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.