Catalpa schaal waar twee vorken in het hout zaten, 36cm X 10cm

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Wij hebben deze schaal nog steeds omdat LOML Anny hem mooi vind, Ik heb deze zo’n 12 of 13 jaar geleden gedraaid en 10 jaar geleden afgewerkt.

Hij is gemaakt van een grote Catalpa boom die op de stad’s hout dump lag, Ik heb nog steeds verschillende blokken er van, omdat het een hout is dat zogoed als nooit scheurd.

Er stonden Catalpa bomen op verschillende plaatsen in London Canada, met hun grote bloemen en later de heel lange zaad stokken, waardoor de bomen ook dikwijls Indian Sigar tree werd genoemd.

Het hout is zacht maar goed te draaien en werkbaar, heeft een heel eigenaardige reuk waneer je het bewerkt, een soort olieachtige geur, het heeft heel makkelijk “Chatoyance” een glitter effect of zoiets zal Ik het maar noemen.

Catalpa bowl.jpg Catalpa bowl 1.jpg Catalpa bowl profile.jpg Catalpa bowl bottom.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie schaal Leo met weer een mooie tekening erin.
De noesten hebben ook iets vind ik en dat maakt het geheel compleet.
Ik draai ook graag in catalpa en inderdaad het heeft een speciale geur.
Groetjes Didier Sirjacobs.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal Leo met weer een mooie tekening erin.
De noesten hebben ook iets vind ik en dat maakt het geheel compleet.
Ik draai ook graag in catalpa en inderdaad het heeft een speciale geur.
Groetjes Didier Sirjacobs.

Dankjewel Jacob :D, Ah ja de center van de takken hoef je niet in meeste andere soorten hout zo te laten zitten, scheuren is bijna gegarandeerd, ook de center aan de rand laten zitten zoals hier, is om problemen vragen, al dit maakt het een speciale schaal, iets wat Anny misschien niet realiseert maar het spreekt haar wel aan en ze lijkt hoe het er uit ziet. (She likes the look ;))
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.