Mijn eerste gereedschapskist

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Tja als je dit forum door struint dan ontkom je niet aan de indruk dat je eerst je eigen gereedschapskist maakt en dan de rest. :eek:

Ik heb wat ideetjes die ik hier vond gebruikt en toegepast voor mijn eigen situatie.
4 lades met verschillende indeling en dan een traditionele kist met inzet. ook het deksel krijgt straks ruimte voor gereedschap.
Ik gebruik nog allemaal kopse/koudeverbindingen (hier en daar wel gelijmd en geschroeft). Mijn gedachte is eerst maar eens wat standaard routine inbouwen voor we moeilijker gaan doen.
Het haaks werken gaat me steeds vlotter af en ik ben niet ontevreden. Grt.

IMAG0050.jpg
IMAG0799.jpg
IMAG0820.jpg
IMAG0825.jpg
IMAG0850.jpg
 

educes

Actieve deelnemer
12 dec 2013
44
0
Mooi projectje!
Ik neem aan dat het wel de bedoeling is dat deze in je atelier blijft staan, lijkt me iets te zwaar te zijn om mee te nemen naar een werf ;-)

Succes ermee!
 

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Dank je. Ja dat klopt. Al is de kist op zich licht, maar gevuld zal anders zijn. ik zet er well 2 zij-handvaten aan.

Volgende project is een werkplaats 'inrichten/bouwen'. Ik sta nu nog kaal in de schuur.
Moet nog een achterwand boven het werkblad maken met allerhande klammen en haken en ogen voor gereedschap en een kastje.
 

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Nou we naderen de afwerk fase. Zit nog te dubben over de afwerking????

Ook de inzet heeft al vorm. Bij het front heb ik me verzaagd :(. Dus een lijste erom heen met andere nerf. zonde maar om een hele plank weg te gooien vond ik teveel. De lades stroken wel mooi.

IMAG0862.jpgIMAG0858.jpg
 

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Zo, het werk zit erop. alleen de afwerking nog. Iemand een goed idee?
Hoofdzakelijk een bescherming tegen vlekken. verder niet belangrijk. Ik dacht maar gewoon in de was zetten of een lijnolie.

IMAG0870.jpg
IMAG0869.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.