Walnoten schaal met messing stitches

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik had een blok Notenhout waar Ik kon zien dat er mooi figuur in zat, maar er zat ook een scheur in, Ik wilde het toch gebruiken, zo heb het gedraaid en afgewerkt, toen gaatjes geboord aan beide kanten langs de scheur.

Door deze gaatjes de messing draad gevlochten en was blij dat Ik het gemaakt had, Ik vond het wel iets hebben, iemand anders ook want het was al gauw verkocht :)

Stitched Walnut Top.jpg Stitched Walnut profile.jpg Stitched Walnut.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.667
2.550
Gaanderen
Ik vind dit een mooie schaal. Wat ik nietkan zien is hoe je met het messing draad begint/eindigt. Ik zie geen knoop.
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zeer mooie schaal Leo. Zeker mijn ding.
Zoals Wim aangeeft , zie ik ook geen begin en einde van de messing.
Grote meneer dat je bent Leo. Ik hou van uw werken.
Groetjes Didier.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Bijzonder!
het lijkt gesoldeerd. Wellicht begin en eind tegen elkaar aangelegd.
Leo kan het misterie vast oplossen:)
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik vind dit een mooie schaal. Wat ik nietkan zien is hoe je met het messing draad begint/eindigt. Ik zie geen knoop.

Dank je Wim :), nou je kon het wel raden Wim, de boven en onderkant kun je zien, de rechte steek/lijn is het begin waarvan daar de draad door het hout naar de andere kant gaat, en dan kruiselings terug 6 keer, tot het eind.

Als je telt hoeveel keer de draad van een kant naar de andere kant gaat kun je zien dat de laatste keer de draad in het hout gaat en niet eruit, zo als je ziet dat is precies wat Ik deed, de laatste einden zijn in het hout geduwd en toen met CA vastgezet, heel simpel en netjes :)
 
Laatst bewerkt:

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Zeer mooie schaal Leo. Zeker mijn ding.
Zoals Wim aangeeft , zie ik ook geen begin en einde van de messing.
Grote meneer dat je bent Leo. Ik hou van uw werken.
Groetjes Didier.

Thanks Jacob :D, as you can see, (in the answer to Wim) it was real simple and neatly done, as they say, KISS (keep it simple stupid) ;)

- - - Updated - -
- - - Updated - --

Bijzonder!
het lijkt gesoldeerd. Wellicht begin en eind tegen elkaar aangelegd.
Leo kan het misterie vast oplossen:)

Thanks Bert, Ik had solderen wel overweegt, maar dat is meestal niet zo netjes en je verbrand het hout makkelijk, sinds de draad niets heeft te doen dan daar te zitten, vond Ik deze oplossing makkelijker en beter afgewerkt, en ja de vraag van waar zijn de einden ?? kwam wel op natuurlijk :D

- - - Updated - - -

Das een hele mooie combinatie!

Dank voor je reactie :)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.