Spouwmes Inca zaagtafel.

kasperfish

Nieuw lid
1 mei 2014
11
0
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb net een Inca zaagtafel gekocht. Het is mijn eerste (hopelijk) goede zaagtafel. Ik had eerst een zaagtafel van power plus (XQ model) gekocht maar heb ze na het uitpakken thuis meteen terug naar de winkel gebracht. Ik ken er niet veel van maar dat was niet nodig om te zien dat het rommel is. Nu ben ik trotse eigenaar van een Inca maar jammer genoeg heeft de zaag geen spouwmes. Zou iemand aub een foto kunnen plaatsen van het spouwmes en de bevestiging? Ook tips om zelf een spouwmes te maken zijn welkom.

ps1: De inca die ik heb is zo'n kleine met externe motor (type weet ik niet)
ps2: ik heb mij nog niet voorgesteld maar ga dit nog wel doen.


mvg,
Kasper
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.422
686
Emst
Alle Inca zaagtafels hebben een externe motor, ook de grote.
Naar mijn weten heeft de kleine Inca standaard geen spouwmes en de Major heeft wel een spouwmes.
Plaats eens een foto van jouw Inca, dan weten we over welke machine we praten.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik heb de kleine Inca gehad en nu alweer een tijd de Major. Beiden hebben een spouwmes. Ik heb het mijne niet gemonteerd omdat ik een groter zaagblad gemonteerd heb. Details kun je vinden in de gebruiksaanwijzing, te vinden op www.doebeli.ch of www.inca.ch.
 

kasperfish

Nieuw lid
1 mei 2014
11
0
Alle Inca zaagtafels hebben een externe motor, ook de grote.
Naar mijn weten heeft de kleine Inca standaard geen spouwmes en de Major heeft wel een spouwmes.
Plaats eens een foto van jouw Inca, dan weten we over welke machine we praten.

bedankt voor de info. Echter ik denk dat O Peaty gelijk heeft betreffende het spouwmes. Ik denk trouwens ook dat er inca zaagtafels zijn met interne motor (vb inca 2200)

Ik heb de kleine Inca gehad en nu alweer een tijd de Major. Beiden hebben een spouwmes. Ik heb het mijne niet gemonteerd omdat ik een groter zaagblad gemonteerd heb. Details kun je vinden in de gebruiksaanwijzing, te vinden op www.doebeli.ch of www.inca.ch.

Ik vermoed dat ik ook een "kleine" inca heb omdat ik maar één mitergleuf (of hoe noemt men dat?) heb. Ik probeer zo snel mogelijk wat foto's van mijn tafel te plaatsen. ben nu niet in de buurt van mijn werkplaats. Zou het mogelijk zijn om een foto te plaatsen van uw origineel spouwmes?
 

kasperfish

Nieuw lid
1 mei 2014
11
0
zoals beloofd nog enkele foto's van mijn Inca. De machine staat niet op een originele houten tafel. Weet iemand de afmetingen van een originele inca hardhouten tafel?
De tafeluitbreiding staat niet op de foto.

2014-05-15 16.11.56.jpg
2014-05-15 16.12.05.jpg
2014-05-15 16.12.18.jpg
2014-05-15 16.15.32.jpg
 

Dutchy

Nieuw lid
14 feb 2013
21
0
Hallo,

Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://lumberjocks.com/Dutchy/blog/36302

Succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.