Zwevende Kast

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hallo


mijn zou graag hebben dat ik een grote kleerkast/dressing maak.

deze zou moeten zweven of plafond is Gyproc dus dat gaat niet lukken. Of ik moet door het plafond in de beton gaan boren.

Liver zou ik de kast in de muur verankeren. dat zou mogelijk moeten zijn de muur is bepleisterde baksteen. Alleen vraag ik me af hoe ik een dergelijke kast met een groot volume sterk genoeg kan maken zodat ze niet onder haar eigen gewicht gaat verzakken.


iemand wat tips. Bedoeling was een strake witte kast te maken, Corpus in meubelplaat wit en deuren eventueel geschilderde MDF.

Groetjes,


Samuel
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Hoe hoog moet de kast zweven? Als het niet heel hoog is, zou je hem optisch kunnen laten zweven, door een ver terugliggende rand er onder te maken. Die zie je dan op geen enkele wijze. Eventueel zou je die nog spiegelend kunnen maken. De krachten op je plafond zouden zo heel wat minder worden. Ook zou je nog kunnen denken aan een voorzetwand en dan haaklatten (french cleats) kunnen gebruiken.
 

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hey

Kast zal vrij hoog zijn een meter of twee tot aan het plafond ik vermoed dat ik met een aantal french cleat moet werken.

Of misschien gewoon in de muur vast schroeven.

Een kleerkast is al 60 cm diep ik heb schrik dat de kast wel heel zwaar zou kunnen worden.

Samuel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.