onderstel ervaring

DaanMulder94

Nieuw lid
23 apr 2014
12
0
Als ik de omschrijving lees is het voor een evolution zaag. Bij toolstation hebben ze een universele staat mij bij. Heb er ook wel is aan gedacht denk dat een zelfgemaakte mooier en veel steviger is.. Kijk eens op YouTube naar the new yankee workshop..
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik heb er eentje die er heel sterk op lijkt. Komt uit de Brico Plan-it en heb er in promotie 70 euro voor betaalt. Voldoet op zich, alleen zijn de uitschuifbare steunen niet heel stabiel. Echt vast zetten lukt niet altijd. Om je zaag te monteren (voor mij een Electra Beckum, maar dat is mogelijk dezelfde als de Metabo), moet je een plaat of dergelijke op de steunen monteren. Ik heb twee stukken plat staal gebruikt. De gaten voor en achter in de voet van mijn zaag liggen niet in een lijn waardoor de zaag niet rechtstreeks op de steunen past.
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Ik heb ook nog eens zoiets nodig. Heb een kapex met de ug set zonder het tafeltje met wielen. ik twijfel nog,een keer dat ding kopen of zoiets........
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Bij de gamma staat en nu ook een,lijkt niet verkeerd.

https://www.gamma.nl/aanbiedingen-en-acties/gamma-folder

Het lijkt wel een aardig ding, maar ik zou wel even gaan kijken of het echt wat is. Het zou me niet verbazen als het goed bedoelde rotzooi is..

Vanochtend bij de gamma het onderstel gehaald en voor dat geld een prima en stevig onderstel.

Stond helaas niet uitgepakt maar mocht retour als het niet beviel. Hij mag blijven!

Het is zo goed als gelijk aan dit onderstel met nog een extra roller erbij en een aluminium klemplaat. Belastbaar tot 400 kg. Mag aannemen dat toolnation dit onderstel niet zou aanbieden in combinatie met een kostbare kapex als dit niet safe zou zijn.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Vanochtend bij de gamma het onderstel gehaald en voor dat geld een prima en stevig onderstel.

Stond helaas niet uitgepakt maar mocht retour als het niet beviel. Hij mag blijven!

Het is zo goed als gelijk aan dit onderstel met nog een extra roller erbij en een aluminium klemplaat. Belastbaar tot 400 kg. Mag aannemen dat toolnation dit onderstel niet zou aanbieden in combinatie met een kostbare kapex als dit niet safe zou zijn.

Nou, dit zijn altijd de mooie momenten om geen gelijk te hebben! Fijn dat ie bevalt Huib, veel plezier ervan. :) Heb je ook een fotootje van de nieuwe setup? :)
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Het begon onschuldig met een onderstel maar er moest nog wat op dus een (bijna) laatste wens vervuld en richting gereedschapswinkel;) Extra roller en aluminium plateau niet gemonteerd.

kapexonderstel.jpg
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
ik ga van de week ook maar effe kijken voor zo'n onderstel. Heel interessant! ben benieuwd of die ug set er een beetje stabiel op ligt.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Ik heb een paar jaar geleden zelf een onderstel gemaakt voor mijn Kapex. Er zit wat te veel speling op de Thaise scharnieren, die moet ik binnenkort maar eens vervangen, misschien wel door houten versies. Maar eenmaal uitgeklapt en even gecontroleerd is het een prima hulpmiddel.

jaap

hahaha was ik al geïnspireerd door je gereedschapkast breng je me weer in de verleiding tot.... Morgen verder met de kast en zal wat foto's plaatsen.

Al heb ik het idee dat je de spiegel hebt afgekeken want deze hangt al meer dan dertig jaar in ons huis :)

spiegel.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.