Ook even voorstellen

Pedro2014

Nieuw lid
22 mrt 2014
10
0
Hallo Woodworkers ik wil me ook even voorstellen mijn naam Henk kom uit noord van het land, ben ook een beetje begonnen met wat dingen te maken heb totaal geen ervaring met houten dingen te maken maar ben begonnen met het maken van een mftc alleen moest opnieuw omdat ik de kant die dicht moet uit voor mij ongewoon aan de achterkant had gemaakt met het idee als ik hem wil verplaatsen de boel eruit vliegt maar toen ik er even logisch naar ging kijken werd ik wakker en ben dus opnieuw begonnen weer wat geleerd goed de tekeningen en plaatjes bekijken en niet te snel willen en dat je vaak meer kunt dan je denkt in mijn geval.
Ben ontzettend blij met dingen die ik hier zie en lees op dit forum.
Heb nog een vraag aan jullie welke frezen gebruiken jullie het meest.
Heb zelf net een freesset van ENT 33delig lemon lime gekocht maar volgens mij ga ik de helft van deze frezen niet gebruiken dus ik denk dat ik het weer terug ga sturen en wat meer zwaluwstaart frezen en groeffrezen en halfrondfrezen en Contra- profielfrees met een paneelfrees ga aanschaven.
Hebben jullie nog suggesties voor nog andere frezen misschien.
 

WR1944

Oud hout
Welkom op dit forum van amateurs en professionals in het hout.
In het algemeen is het beter te wachten tot je een klus hebt voordat je gereedschap bij gaat kopen. Je koopt dan precies wat je nodig hebt. Zeker als je begint heb je geen idee in welke richting je hobby zich gaat ontwikkelen. Naast basisgereedschap als een hamer, een zaag, een schaaf, een boortol en enkele beitels (om maar wat te noemen) breidt je uit naar je behoefte.
 

Pedro2014

Nieuw lid
22 mrt 2014
10
0
Ja dat snap ik maar welke frezen gebruiken jullie het meest worden frezen zoals v-groef wel gebruikt maar wat zijn nu gangbare frezen daar zou ik graag een antwoord op krijgen. Bvd Henk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.