Complete draaibank?

jonas1979

Actieve deelnemer
6 apr 2012
73
0
Huizen
Heb onlangs bij iemand een schuur leeggehaald en daar kwam ik onderstaande machine tegen. Volgens mij is t een ( gedeelte ) van een draai bank. Aangezien ik hier niets van weet ( maar wel erg nieuwsgierig naar ben ), voeg ik me af of iemand mij kan vertellen of hij compleet is en hoe de verschillende onderdelen in elkaar gezet dienen te worden. En welke onderdelen eventueel ontbreken. En of t uberhaut een aperaat is dat je in t stopcontact moet stoppen of beter naar de oud-ijzerboer kan brengen ;)

Ben erg benieuwd !

Groet,

Jonas


unnamed (1).jpg

unnamed.jpg
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Hier heb je een zwik plaatjes:

https://www.google.nl/search?q=ferm...YGqOv-SgZAJ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1083

- - - Updated - - -

URL]
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Dit is inderdaad een gedeelte van een draaibank, maar dan wel van een heel slechte.
Gauw dumpen die boel.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
Dit is inderdaad een gedeelte van een draaibank, maar dan wel van een heel slechte.
Gauw dumpen die boel.
wel kort door de bocht, je kunt er bv een schuurtafel van maken.
en die drieklauw zou mij nog passen ;)
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Als je deze compleet krijgt dan heb je een leuk machientje om eens het houtdraaien te proberen lijkt me. Ik heb er zelf geen verstand van, maar ik weet wel dat je ergens moet beginnen als je iets nieuws wil oppakken.

Ik zeg: have fun:)

Groet,
Marthijn
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik schat dat het een vierklauw is, waarbij elke klauw apart versteld moet worden. Voor houtdraaien ongeschikt, de bekken zijn zo klein dat de vervorming van het hout altijd een probleem zal zijn. Doordat je elke bek apart moet verstellen zal het veel moeite kosten hout centrisch in te spannen. Wat de draaibank betreft ben ik het helemaal met O Peatey eens.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Nou...ik zie hier nog wel mogelijkheden voor hoor..... Schuurmachine zou nog wel goed kunnen.....Anders misschien een anker ? :D Of een tuinornament ? :D

Maarrr....vertel eens....Wat heb je nog meer voor schoons uit die schuur getoverd ??
 

jonas1979

Actieve deelnemer
6 apr 2012
73
0
Huizen
Dit ding stond er ook... Weet niet wat t is....


image.jpg


Heb t laten afvoeren door de oudijzerboer( kreeg er nog 40 euro voor) Hij werkte wel, motor draaide, maar met zo'n groot ding kan ik nix... ;-)
 
Laatst bewerkt:

jonas1979

Actieve deelnemer
6 apr 2012
73
0
Huizen
Hahaha... Was ik m maar echt tegen gekomen hé... :)

- - - Updated - - -

En je zal zoiets maar echt hebben weggedonderd en m dan op marktplaats zo tegen konen :-( :-(
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Alleen al voor de kruistafel op dat ding (het is een metaaldraaibank) had ik je minimaal die 40 euro wel willen geven...... Twee vierklauwen met toebehoren zie ik, leveren ook best geld op. De bank zelf, als hij loopt, is ook goed voor een leuk sommetje. Kortom, zonde. Post voortaan wat foto's hier voordat je iets af laat voeren, kan je fiks schelen in de portemonnee!

Groet, Rob.

EDIT: Ik ben er in getrapt zie ik :D Gelukkig maar! Kon me al niet voorstellen dat iemand ZO stom kon zijn, hahaha.
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
209
7
65
Drachten - Buitenpost.
Nooit naar de oudijzerboer brengen maar zo op internet te koop aanbieden, er is altijd wel iemand die het weer aan de praat krijgt of anders wel belangstelling heeft voor de onderdelen (zoals ik b.v.)
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
Dit is inderdaad een gedeelte van een draaibank, maar dan wel van een heel slechte.
Gauw dumpen die boel.
vandaag heb ik hem gekregen van jonas
op de houtdag bij rick en netjes thuis afgeleverd.
bedankt jonas.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.