Ovenrek duw/trek stok

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Voor de verjaardag van m'n vader wilde ik een kadootje maken. Op Etsy had ik wel 's oven rack push/pull sticks gezien en dat leek me wel een geschikt idee. De ontwerpen van anderen vond ik niet leuk genoeg dus heb ik er zelf een ontworpen.

Oven Rack Stick Daniel.jpg

Ik heb esdoorn en noten ervoor gebruikt. Het is gezaagd op m'n Hegner en de handgreep heb ik afgerond met m'n Proxxon mini freestafeltje. De naam heb ik er op gebrand met m'n razortip houtbrander.
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
Jan pieter, mooi gemaakt. Misschien een tip, misschien kende je het al, ben zelf sinds gisteren aan t branden, wat voor mij goed werkt (en snel) is printen in spiegelbeeld op een laserprinter en dat op het hout leggen, verwarmen met je houtbrander of strijkijzer en dan staat het erop en dan branden natuurlijk. Vooral voor plaatjes vind ik dat handig.

Zo deze vandaag gemaakt
image.jpg
 
Laatst bewerkt:

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Richardoe, dat is wat ik heb gedaan. Strijkijzer heb ik de eerste keer gebruikt maar dat vond ik niet handig dus heb ik zelf een transfer brandpunt gemaakt. Ik print wel alleen een dun buitenlijntje (0,5pt in Illustrator) zodat ik maar door weinig inkt hoef te branden.

In m'n dog tags thread heb ik meer brandwerk inclusief m'n eerste poging :)

Leuk gedaan, welke houtbrander heb je gebruikt?
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik gebruik de goedkoopste variant, weller van 20 eur, wilde het eerst eens proberen, viel me mee hoe het werkte met deze, dus voorlopig kan ik daar wel mee verder. Ik ga zeker even je dog tags thread bekijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.