PDA

Bekijk Volledige Versie : Ovenrek duw/trek stok

Jan-Pieter
04-05-14, 22:11
Voor de verjaardag van m'n vader wilde ik een kadootje maken. Op Etsy had ik wel 's oven rack push/pull sticks gezien en dat leek me wel een geschikt idee. De ontwerpen van anderen vond ik niet leuk genoeg dus heb ik er zelf een ontworpen.

16370

Ik heb esdoorn en noten ervoor gebruikt. Het is gezaagd op m'n Hegner en de handgreep heb ik afgerond met m'n Proxxon mini freestafeltje. De naam heb ik er op gebrand met m'n razortip houtbrander.

Wim Kluck
04-05-14, 22:30
Nooit aangedacht dat zoiets bestaat ik kom niet verder dan een ovenwant. Leuk gedaan.

MasaveHout
05-05-14, 06:40
Erg leuk gedaan , de houtcombi spreekt mij ook erg aan....!! Heb je weer een extra product in jouw aanbod...

rendew
05-05-14, 07:57
Nooit aangedacht dat zoiets bestaat ik kom niet verder dan een ovenwant. Leuk gedaan.
DE uitdaging dat in hout te maken wim !!!

Jan-Pieter
05-05-14, 08:45
Bedankt. Of ik er meer ga maken weet ik nog niet, maar het maken wel leuke kadootjes.

MaartenS
08-05-14, 12:34
Prachtig! Dat is leuk gevonden :)

Bijtel
08-05-14, 12:50
Ziet er mooi uit. Heb je het branden uit de losse hand gedaan?

DE uitdaging dat in hout te maken wim !!!

Zo één kan wel.
16494
Met een houten scharnier natuurlijk :)

Jan-Pieter
08-05-14, 13:11
Ziet er mooi uit. Heb je het branden uit de losse hand gedaan?

Het zou geen kwaad kunnen om kalligrafie te leren, maar nu kan ik dat nog niet. Ik heb de buitenlijntjes van de naam uitgeprint en overgebracht op het hout. Daarna de lijntjes overgetrokken en ingevuld :)

Dezelfde methode gebruik ik voor bijtspeeltjes en hangertjes.

Richardoe
08-05-14, 18:15
Jan pieter, mooi gemaakt. Misschien een tip, misschien kende je het al, ben zelf sinds gisteren aan t branden, wat voor mij goed werkt (en snel) is printen in spiegelbeeld op een laserprinter en dat op het hout leggen, verwarmen met je houtbrander of strijkijzer en dan staat het erop en dan branden natuurlijk. Vooral voor plaatjes vind ik dat handig.

Zo deze vandaag gemaakt
16510

Jan-Pieter
08-05-14, 18:31
Richardoe, dat is wat ik heb gedaan. Strijkijzer heb ik de eerste keer gebruikt maar dat vond ik niet handig dus heb ik zelf een transfer brandpunt gemaakt. Ik print wel alleen een dun buitenlijntje (0,5pt in Illustrator) zodat ik maar door weinig inkt hoef te branden.

In m'n dog tags thread heb ik meer brandwerk inclusief m'n eerste poging :)

Leuk gedaan, welke houtbrander heb je gebruikt?

Richardoe
08-05-14, 18:37
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik gebruik de goedkoopste variant, weller van 20 eur, wilde het eerst eens proberen, viel me mee hoe het werkte met deze, dus voorlopig kan ik daar wel mee verder. Ik ga zeker even je dog tags thread bekijken.